۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۲۸۴۸۶
آیت‌الله علوی گرگانی:

جایگاه ویژه ایران در جهان اسلام ‌دشمنان را به وحشت انداخته است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در بین کشورهای اسلامی تعیین کننده و برجسته دانست و تقویت روحیه تعهد به ولایت فقیه و نظام را امری ضروری ارزیابی کرد.
آيت الله علوي گرگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، ظهر امروز در دیدار فرماندهان پاسگاه های مرزبانی نیروی انتظامی سراسر کشور، با اشاره به جایگاه ایران در بین کشورهای اسلامی، اظهار داشت: دشمنان ما می ترسند که اگر کوچک‌ترین تعرضی علیه ایران انجام دهند سایر کشورهای اسلامی نیز مقابل آنها می ایستند.

وی مرزبانی از کشور را یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین امور در نظام خواند و خطاب به حاضران خاطرنشان کرد: ایمان و علم شما هرچه بیشتر باشد امنیت کشور بیشتر تضمین می شود، اگر خدایی ناکرده در این کار پای فردی بلغزد و به نظام خیانت کند ضربه بزرگی به کشور وارد می‌آید، بنابراین تقویت روز افزون تعهد به ولایت فقیه و نظام اسلامی برای شما امری ضروری است.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، خود سازی و تقویت باورهای اسلامی را برای مرزبانی کشور با اهمیت دانست و گفت: عمل انسان نشان دهنده باورهای او است، متاسفانه برخی از اعمال ما حاکی از این است که خدا و وعده هایش را آن طور که باید باور نکرده‌ایم.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه یونس، بیان داشت: خداوند می فرماید«هر عملی که شما انجام می‌دهید حتی اگر به اندازه کوچک‌ترین ذرات معلق در هوا باشد بر ما پوشیده نیست» حتی شمارش نفس‌های ما نیز ثبت می‌شود و اگر در طول زندگی این باور مورد غفلت ما قرار نگیرد سعادت‌مند خواهیم شد.

وی افزود: اینکه تمام حرکات و حرف‌های ما ثبت می‌شود بی دلیل نیست، چراکه روزی خواهد آمد که پرونده اعمال ما بررسی می‌شود و تمام انسان ها جزا و نتیجه اعمال خود را خواهند دید.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، توجه به آیات قرآن و نشانه‌های الهی را در تقویت باورها مؤثر دانست و گفت: در طول روز خیلی چیزها می بینیم و می شنویم ولی به راحتی از کنار آنها می گذریم؛ خواندن قرآن به تنهایی اهمیت چندانی ندارد بلکه باید سعی کنیم مقصود الهی از بیان این عبارات را بفهمیم./928/پ202/ج

ارسال نظرات