۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۲۷۹۳۷

قدردانی امام جمعه تبریز از اقدامات جمعیت هلال احمر

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با قدردانی از فعالیت‌های عام المنفعه جمعیت هلال احمر گفت: فعالان و اعضای جمعیت هلال‌احمر باید به علوم روز دنیا تجهیز شود.
ديدار فعالان هلال احمر با آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار اعضای کانون‌های دانشجویی و طلاب هلال احمر با تبریک 18 اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر، اظهار داشت: اسلام دین مواسات و مساوات است و تمام انسان‌ها از دیدگاه مبانی متعالی اسلام یکسان هستند مگر چهار طایفه دانشمندان، پارسایان، مجاهدین و فعالان امور عام المنفعه.

وی ادامه داد: در قران کریم خداوند متعال می فرمایند بهترین مردم کسانی هستند که خیر و نفع‌شان به جامعه بیشتر برسد و عوامل جمعیت هلال احمر مصداق این آیه شریفه هستند که بدون انتظار حقوق و مزایا و پاداش فقط برای خدمت به هم‌نوع و جامعه تلاش می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تاریخ تشکیل صلیب سرخ، افزود: پیامبر اسلام 14 قرن پیش از تشکیل صلیب سرخ فرموده اند مومنان از نظر مهر ورزی و عطوفت نسبت به یکدیگر مانند یک پیکرند که هرگاه عضوی از آنان دچار درد شود، سایر اعضا همدردی خود را با آن عضو ابراز می‌دارند و بعید نیست که حدیث شریف الهام بخش سعدی شیرازی در شعر معروفش باشد.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به جریان تاریخی امداد رسانی حضرت علی(ع) به مجروحان جنگی دشمن و همچنین خروج امام صادق(ع) از حج و طواف مستحبی برای ادای دین و رفع حوائج مردم، اهمیت رسیدگی به مشکلات و امداد رسانی به مردم در اسلام را مورد تاکید قرار داد و افزود: به برکت اسلام حس خدمت رسانی در ملت ایران در حد بسیار بالایی است.

وی داشتن خلوص نیت در فعالیت‌ها، تجهیز به علوم روز و پرهیز از وارد شدن به مسایل سیاسی و حزبی را از جمله عوامل پیشرفت در کارهای جمعیت هلال احمر دانست و گفت: بایستی تعداد اعضای این جمعیت روز به روز افزایش یابد، چراکه چنین فعالیت هایی مورد تاکید احکام دینی و قرآنی اسلام است.

گفتنی است در ابتدای این دیدار همچنین نوری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های جمعیت هلال احمر استان در سال گذشته پرداخت./935/پ203/ج
ارسال نظرات