۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۲۷۵۲۳

برنامه‎های هفته فرهنگ ‎رضوی در اردبیل برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری هفته فرهنگی رضوی در اردبیل، از آثار برگزیده هنری و خادمان فرهنگ رضوی تجلیل خواهد شد.
حرم مطهر رضوي در آستانه ميلاد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، منصور شرفی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، شب گذشته در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به تشریح ویژه‎برنامه های هفته فرهنگی رضوی در استان اردبیل پرداخت.

وی با بیان اینکه 21 تا 26 اردیبهشت ویژه‎برنامه های مختلفی در سراسر این استان اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: برنامه های هفته فرهنگ رضوی با هدف معرفی و تجلیل از آثار برگزیده هنری و خادمان فرهنگ رضوی همزمان با سالروز میلاد فاطمه زهرا(س) در اردبیل آغاز می شود.

شرفی ادامه داد: برگزیدگان و صاحبان آثار مختلف هنری مرتبط با فرهنگ رضوی به صورت جداگانه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت، افزون بر این‎که همزمان با این هفته در اردبیل از جمعی از خادمان رضوی منطقه شمالغرب کشور نیز قدردانی خواهد شد.

وی با بیان این‎که اختتامیه هفته فرهنگ رضوی سه‌شنبه 26 اردیبهشت در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی به شکل کاروانی در شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: همزمان با برگزاری مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی طی این هفته، نمایشگاه آثار، کتب و تألیفات جدید، آثار برگزیده ده دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) شامل فراخوان، پوستر، کتاب و تندیس جشنواره با مجموع بیش از 250 اثر در اردبیل برپا خواهد شد.

وی اکران چند فیلم داستانی کوتاه و بلند با موضوع امام رضا(ع) به صورت رایگان، اجرای ویژه برنامه‌های مداحی، شعرخوانی و قرائت قرآن مجید با حضور قاریان برجسته کشور را از برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی و پارس‌آباد برشمرد.

بنا‎بر این گزارش، ویژه برنامه های هفته فرهنگ رضوی با هدف ترویج سیره حضرت علی‎بن موسی‌الرضا(ع) در جامعه و با تصویب شورای سیاستگذاری دهمین جشنواره امام رضا(ع) در استان های مختلف کشور اجرا می شود./935/پ203/ب

ارسال نظرات