۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۲۷۴۳۹
آیت‌الله مکارم شیرازی:

مسلمانان با هوشیاری از دستاوردهای بیداری اسلامی مراقبت کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی،‌ با اشاره به موج بیداری اسلامی در کشورهای مختلف جهان،‌ از مسلمانان خواست با حفظ هوشیاری مراقب نقشه های دشمنان باشند و اجازه ندهند انقلاب هایی که با زحمت به ثمر نشانده اند،‌ از سوی استکبار مصادره و منحرف شود.
آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در ابتدای درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بیداری اسلامی فرصتی بسیار خوب را برای همه مسلمانان بوجود آورده است تا خودشان را از شر دشمنان اسلام آزاد کنند، گفت: در اینکه انقلاب اسلامی ایران در بیداری اسلامی تاثیرگذار بوده است، بحث و شکی نیست.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مسلمانان باید مراقب باشند و از دستاوردهای بیداری اسلامی محافظت نمایند، به دو آسیب پیش روی بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان به صورت مرموزانه به دنبال جاسازی مهره های مورد نظر خود در راس کشورهایی هستند که در آنها انقلاب و تحولاتی رخ داده است تا بتوانند از این طریق اهداف مورد نظر خود را عملیاتی کنند و متاسفانه این آسیب در برخی کشورها رخ داده است.

وی با اشاره به آسیب دومی که بیداری اسلامی را تهدید می‌کند، اظهار داشت: دشمنان می خواهند با ایجاد اختلاف مسلمانان را به جان هم بیندازند تا کشورهای اسلامی با یکدیگر قطع رابطه کنند و یکی از این نمونه ها بین کشورهای عربستان و مصر رخ داد.

این مرجع تقلید افزود: دشمنان از سوی دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس را علیه ما تحریک می کنند،‌ از سویی تحولاتی که در کشور سوریه در حال رخ دادن است نیز تاییدی بر این مساله به شمار می آید.

وی اضافه کرد: در حالی که در شورای امنیت تصویب شده است که باید در سوریه اصلاحاتی صورت گیرد و نماینده ای هم برای این کار تعیین شده است، متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی و عربی به همراه ترکیه دست به دست هم داده اند تا در کشور سوریه ایجاد اختلاف کنند.

این مرجع تقلید افزود: اینها از این نیز فراتر رفته و مخالفان حکومت سوریه را مسلح به سلاح کرده اند و مرتب برای آنها سلاح می فرستند که این مساله واقعاً جای تعجب و حیرت دارد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی کشورهای اسلامی را به عمل به دستورات اسلام و قرآن توصیه کرد و با انتقاد شدید از سیاست‌های دولت عربستان سعودی، اظهار داشت: عربستان سعودی میلیون‌ها قرآن در سال چاپ می‌کند و به همه جا می فرستد ولی متاسفانه از سویی دیگر به مفاهیم و تعالیم قرآن بی‌توجه هستند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات