۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۲۷۱۴۴
رییس شورای شهر تهران:

حضور میلیونی مردم در نمایشگاه کتاب نسبت به دیگر کشورها بی سابقه است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای شهر تهران حضور میلیونی مردم در نمایشگاه کتاب را نسبت به دیگر کشورهای دنیا بی سابقه دانست و گفت: این دلیلی محکم براهمیت دادن مردم به کتاب است.
مهدي چمران رييس شوراي شهر تهران

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اینترنتی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران با اشاره به استقبال چشمگیر مردم از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در هرسال گفت: حضور میلیونی مردم در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب دلیل اصلی اهمیت‌دادن به این رویداد بزرگ فرهنگی کشور است.

مهدی چمران بیان کرد: نمایشگاه کتاب تهران طی دوره‌های گذشته حرکت رو به جلو داشته و تلا‌ش‌های ارزنده‌ای در این زمینه صورت گرفته شده است.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز به عنوان یکی از نهادهای مرتبط با برگزاری نمایشگاه کتاب با برگزاری جلسات هماهنگی سعی کرده به برپایی هرچه بهتر نمایشگاه کمک کند. البته تمام سازمان‌ها به ویژه شهرداری منطقه ۷ نیز تا کنون وظایف خود را انجام داده‌اند و هماهنگی‌های خوبی بین نهاد‌ها صورت گرفته است.

رییس شورای شهر تهران حضور مردم در نمایشگاه کتاب را به نسبت جمعیت کشور در مقایسه با دیگر کشورهای جهان بی‌سابقه دانست و اضافه کرد: به عقیده بنده علاوه بر تلاش تمام مسوولان امر، این حضور میلیونی مردم است که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ارزنده و قابل استفاده و بررسی می‌کند.

چمران افزود: در کشوری که آمار‌ها خبر از میزان مطالعه پایین مردم می‌دهد، ما هر ساله شاهد حضور بی‌نظیر اقشار مختلف جامعه در نمایشگاه کتاب هستیم و می‌توان گفت که با عرضه کتاب‌های قابل قبول و راهکارهای مناسب می‌توان آمار میزان مطالعه را افزایش داد./928/د102/ن

ارسال نظرات