۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۲۶۸۱۳
امام جمعه نجف آباد:

استقامت در جنگ تحمیلی اقتصادی مسأله اصلی در کشور است

خبر گزاری رسا ـ امام جمعه نجف آباد گفت: همان گونه که در هشت ساله دفاع مقدس، جنگ و دفاع بحث اصلی در کشور بود باید بحث نبرد و جنگ تحمیلی اقتصادی بحث اصلی در مملکت ما باشد.
سال توليد ملي حمايت از کار و سرمايه ملي
حجت الاسلام  مصطفی حسناتی، امام جمعه شهرستان نجف آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره گسترش دشمنی و کینه ورزی های دشمنان در عرصه اقتصادی گفت: لازمه تحقق شعارهای اول انقلاب و استقلال کامل یافتن کشور توجه داشتن به سیاست گذاری های  بسیار داهیانه رهبر بزرگوارمان است.

امام جمعه نجف آباد با اشاره به نامگذاری امسال به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: استقلال یک کشور به تولید داخلی و مصرف درست وابسته است، افزود: همان گونه که در هشت ساله دفاع مقدس، جنگ و دفاع حرف اول در کشور بود باید بحث نبرد و جنگ تحمیلی اقتصادی بحث اصلی در مملکت ما باشد.

وی در ادامه گفت: همان گونه که قطع رابطه با آمریکا با ما در اوائل انقلاب باعث خیر و برکت برای ما بود، تشدید تحریم ها از ناحیه دشمنان مایه خیر و برکت برای نظام اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام حسناتی خاطرنشان کرد: تلاش در بحث تولید، خلاصه شده در مباحث اقتصادی نیست، بلکه باید در مباحث فکری، علمی، فرهنگی، کشاورزی، دامپروری و صنعت تولیدات خود را ارتقای کمی و کیفی بدهیم.

وی با اشاره به کم کاری ها در زمینه حمایت از کارخانه ها افزود: دولت باید با جلوگیری از واردات کالاهای خارجی و حمایت های خود از تولید کنندگان، کشور را به سمت و سوی مصرف کالاهای داخلی ببرد.

حجت الاسلام حسناتی گفت: روحانیت زبان گویایی است که پیشتاز بودن در همه عرصه ها، پاسخگویی به شبهات، تولید فکر و اندیشه های نو، جوابگویی به مسائل فقهی و حکومتی و فرهنگ سازی در زمینه شعار امسال از وظایف آنها است.

وی با اشاره به این که انهدام فرهنگ و نظام مبتنی بر ربا از وعده های صریح قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: نظام اقتصادی که بر پایه پاکی، کار، صدقه و کمک بر دیگران باشد رویش و رشد خواهد داشت.

امام جمعه نجف آباد ایجاد فرهنگ کار و تلاش و به کار بستن سرمایه، مقابله با دلال گری و ربا خواری، به کارگیری نیرو های توانمند و ایجاد ارتباط بین حوزه، دانشگاه و صنعت را از مواردی دانست که ما را به تشکیل جامعه ای با اقتصاد اسلامی کمک می کند./929/ت302/س
ارسال نظرات