۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۱۲۶۶۸۱
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

سیاست جمهوری اسلامی پرهیز از تنش در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از ادعاهای واهی وزیر امور خارجه امارات،‌ سیاست جمهوری اسلامی ایران را پرهیز از تنش زایی در منطقه ارزیابی کرد.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، عصر چهارشنبه در جمع طلاب و فضلای شهرستان های بیرجند و نهبندان در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به سؤالی درباره واکنش این کمیسیون به ادعاهای واهبی وزیر امور خارجه امارات در باره سفر رییس جمهور به جزایر سه گانه،‌ تصریح کرد: استراتژی ما طبق رهنمودهای مقام مظم رهبری این است که در منطقه باید جلوی تشنج را بگیریم.

وی با بیان اینکه واکنش ها و عکس های العمل های ما باید به نحوی باشد که در میدان دشمن بازی نکنیم، ابرازداشت: در شرایط کنونی سیاست آمریکا ایجاد اختلاف در منطقه و ایجاد درگیری بین کشورها و ملت های منطقه است و ما نباید کاری کنیم که در این میدان بازی کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: ما با عربستان، امارات و دیگر کشورهای منطقه وارد جنگ نمی شویم چراکه دیپلماسی ما دیپلماسی آرامش و مدارا با همسایگان است خوشبختانه اصل مدار در منطقه حاکم است و باید با همین روش عمل کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما از مردم مظلوم بحرین حمایت می کنیم اما دخالت نمی کنیم، ما از سوریه با تمام وجود حمایت می کنیم چراکه این کشور خط مقدم ما است.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران بدون ایجاد درگیری مقتدرترین نیروی نظامی در منطقه هست و ما الان حاکمیت منطقه را در اختیار داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در حد یک بیانیه در پاسخ به ادعاهای وزیر امور خارجه امارات منتشر کرده ایم و بیش از این نیز بنا نداریم اقدامی صورت دهیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما با متانت جلو می رویم و با این سیاست موفق و پیروز هستیم. /924/پ202/ع

ارسال نظرات