۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۲۶۵۴۳
31 فروردین ماه؛

گردهمایی مدیران مدارس علمیه استان مرکزی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه شهرستان تفرش از گردهمایی مدیران مدارس علمیه استان مرکزی خبر داد و افزود: در این نشست به بررسی ظرفیت مدارس حوزه های علمیه استان در سال تحصیلی جدید خواهیم پرداخت.
آرشيو
حجت الاسلام مصطفی خطاط، مدیر حوزه علمیه شهرستان تفرش، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از گردهمایی مسؤولان حوزه های علمیه استان مرکزی خبر داد و گفت: این برنامه پنج شنبه، 31 فروردین ماه، با حضور مدیران مدارس علمیه و معاونت های استان برگزار خواهد شد.

وی موضوع اصلی این برنامه را بررسی ظرفیت های مدارس حوزه های علمیه استان در سال تحصیلی 92-91 عنوان کرد و اظهار داشت: تصویب بودجه سال 91  و بررسی مشکلات حوزه های علمیه استان از دیگر موضوعات این جلسه خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه تفرش در خصوص مدعوین این مراسم گفت: حجت الاسلام حسینی پور، مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی به عنوان سخنران این مراسم و حجت الاسلام زارعی معاونت تبلیغ و تهذیب استان، حجت الاسلام بهشتی مسؤول آموزش استان، حجت الاسلام خلجی مسؤول امور پشتیبانی استان و حجت الاسلام اوحدی از مسؤولان استان به این نشست دعوت شده اند.

گفتنی است، استان مرکزی 11 حوزه علمیه برادران فعال دارد و حوزه علمیه تفرش از سال 76 بنا شده است و در سال 84 به همت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین رحیمی که 25 سال امام جمعه این شهر بوده اند، تجدید بنا شده است.

قابل ذکر است، تفرش شهری عالم پرور و زادگاه علامه طبرسی است؛ حوزه علمیه تفرش با مدیریت جدید و تغییر کادر در صدد تحول و سامان بخشی وضعیت موجود است؛ این شهرستان ظرفیت تحصیل 120 طلبه را دارد و هر ساله 45 طلبه جدید را می پذیرد، امسال با افزایش این رقم آمادگی دارد 50 طلبه جدید را پذیرش کند./928/پ202/س
ارسال نظرات