۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۲۶۴۳۹
آیت الله نور مفیدی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5:

ایران اسلامی در برابر زورگویی و برخوردهای غیر منطقی غرب تسلیم نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نور مفیدی با اشاره به از سرگیری دور جدیدی از مذاکرات جمهوری اسلامی با گروه 1+5 گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر زورگویی و برخوردهای غیر منطقی غرب تسلیم نخواهد شد.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه های این هفته نماز سیاسی عبادی مرکز استان گفت: جمهوری اسلامی ایران در نشست با گروه 1+5 که فردا در استانبول ترکیه برگزار می شود، به دنبال مذاکرات صلح آمیز و مسالمت آمیز با این گروه است.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: این مذاکرات بعد از مدت ها قرار است از سر گرفته شود و مرحله دوم این مذاکرات که در خصوص مسائل هسته ای است، در بغداد برگزار شود.
 
به گفته وی، امروز همه دنیا می دانند که ایران به دنبال مذاکره مسالمت آمیز بوده، اما دیگران با برخوردهای غیرمنطقی می خواهند ایران را وادار به تسلیم در برابر خواسته های آنان کنند که این طبیعی است که جمهوری اسلامی در برابر زور و برخوردهای غیرمنطقی تسلیم نخواهد شد.
 
وی تصریح کرد: اگرقرار است مذاکرات بر اساس استدلال و منطق باشد، دیگر زورگویی معنائی ندارد و جمهوری اسلامی ایران، خواهان مذاکراتی براساس انصاف، عدالت و قوانین بین المللی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به زمزمه هایی قبل از برگزاری نشست فردا د ر استانبول گفت: طرف مذاکره خواهان توقف فعالیت های «فوردو» در قم و از سوی دیگر توقف غنی سازی 20 درصدی اورانیوم از سوی جمهوری اسلامی ایران هستند و در واقع این مباحث نشان می دهد که آنان دنبال مذکرات عادلانه و منصفانه نیستند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ما از ابتدا دنبال غنی سازی نبودیم، ما حاضر بودیم آنان اورانیوم غنی شده را برای مسائل و راکتورهای پزشکی در اختیار ایران براساس قوانین آژانس قرار دهند، اما آنان از این مسأله خودداری کردند و ما چاره ای نداشتیم تا خود این کار را انجام دهیم.
 
آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: دشمنان و طرف مذاکره فردا بدانند که جمهوری اسلامی ایران و ایران هسته ای را باید بپذیرند و ما امروز به جایی رسیدیم که دیگر حاضر به عقب نشینی از این جایگاه نیستیم.
 
وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز ایران اسلامی در شرایطی قرار گرفته که طبیعی است دشمنان بخواهند به هر شکلی کشور را تهدید کنند و همین مساله باعث شده تا ما به دنبال تقویت قدرت دفاعی خود باشیم و امروز نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به این جایگاه رسیده اند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مشهد مقدس در خصوص ارتش و گوشزد به آمریکا و اسرائیل، اظهار داشت: سخنان رهبری نشان می دهد که ایران از لحاظ قدرت دفاعی در جایگاه بسیار خوبی است و قادر است از خود دفاع کند و این قدرت در نیروهای مسلح باعث شده تا آمریکا و اسرائیل و هم پیمانانشان جرأت پیدا نکنند، فکر حمله به ایران را در سر داشته باشند.
 
خطیب جمعه گرگان با بیان این که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، پشتیبان، ملت، قرآن، دین، نظام، انقلاب و نهج البلاغه است، افزود: لشکر 30 پیاده گرگان، یکی از لشکرهای نمونه و همیشه آماده کشور است و مدیریت و فرماندهی بسیار خوب فرماندهان ارشد این لشگر باعث شده تا مقام های برتر را به خود اختصاص دهد.
 
به گفته آیت الله نورمفیدی، امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به سمتی در حال حرکت است که ضمن بالا رفتن روز به روز قدرت دفاع، دشمنان بیرونی نتوانند برای این نظام شاخ و شانه بکشند.
 
وی در ادامه سخنان خود گفت: بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، زمین های خود در خمین را بین نیازمندان تقسیم کردند تا برای آنان خانه ای ساخته شود و برای ادامه این راه، حسابی را به نام حساب صد امام افتتاح نمودند که یادگار امام است و مردم باید این حساب را همیشه پر نگه دارند تا برای بی خانمان ها، خانه ساخته شود، زیرا هم مردم نیازمند خوشحال می شوند و هم ثوابش به روح امام راحل و کمک کنندگان خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه با اشاره به حوادث اخیر در سوریه و طرح کوفی عنان به عنوان نماینده سازمان ملل و شورای اتحادیه عرب گفت: طرح کوفی عنان هم از سوی سوریه و هم از سوی روسیه و چین و برخی کشورهای دیگر پذیرفته شده و یک طرح منطقی و درستی که که پس از صلح، رژیم سوریه بر سر کار خواهد ماند.
 
وی خاطرنشان کرد: آمریکا، اسرائیل و متاسفانه برخی کشورهای منطقه که عوامل آنان هستند، می خواهند شرایط کنونی در سوریه تا زمان ساقط شدن این حکومت ادامه داشته باشد و سپس خود و عواملشان حکومت سوریه را در دست بگیرند.

وی افزود: دلیل اصلی این کار، این است که سوریه در مقابل اسرائیل قرار گرفته و آنان می خواهند، این مانع را بردارند و در این بین نیز ترکیه و نخست وزیرش به خیال خودشان که می خواهند جایگاهی در پیش دشمنان در منطقه داشته باشند، با طرح کوفی عنان مخالفت کرده و همین مسأله در داخل ترکیه نیز تحرکاتی علیه دولت این کشور، ایجاد کرده است.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: این کار آمریکا و اسرائیل در سوریه مانند کاری است که در مصر انجام می دهند، زیرا در مصر مردم خون دادند، مبارزه کردند و مبارک را سرنگون نمودند تا حکومت مردم بر سر کار بیاید، اما امروز با تدابیر دشمنان، فردی که بازوی مبارک بود و به عنوان رئیس سازمان اطلاعات و عملیات دولت مبارک کار می کرد، کاندیدای ریاست جمهوری کرده و این یعنی بازگشت مبارک به حکومت است و در این شرایط مردم مصر باید خیلی مراقب باشند تا این همه زحمت، خون ریختن ها و شهید دادن ها به هدر نرود.
 
وی خطاب به کشورهای منطقه گفت: هر کشور اسلامی که بخواهد عامل آمریکا و اسرائیل باشد، بدترین خیانت و شرمساری را به امت اسلامی نموده و امروز خوشبختانه امت اسلامی به جائی رسیده اند که خواب خوش را از دشمنان گرفته و وحشت را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چند برابر کرده اند.

خطیب جمعه گرگان در خطبه اول با اشاره به سخنان امیرالمومنین(ع) درخطبه 113 نهج البلاغه، گفت: این خطبه اشاره به نفس انسان دارد که انسان از نفسی به نام «اماره» برخوردار است و این نفس همان نیروئی است که انسان را به سمت خلاف، گناه و معصیت سوق می دهد و در واقع نفس اماره نفسی است که امر کننده، فرمان دهنده و کشاننده به سوی گناه است.

 آیت الله نورمفیدی افزود: اگر این نفس کنترل و هدایت شود، به «نفس لوامه» و یک رتبه بالاتر تبدیل می شود و نفس لوامه نفسی است که اگر خلافی از فردی صادر شود، خودش، خود را سرزنش می کند و ناراحت می شود و اگر از این مرحله نفس هم انسان عبور کند، به نفس «مطمئنه» خواهد رسید و این نفسی است که انسان کمالی می یابد که آرامش در این نفس موجب اطاعت از فرمان خدا می شود و نهی خدا را انجام نمی دهد./950/پ201/س
ارسال نظرات