۲۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۲۵۶۰۴
راهیان نور(67) روحانی جانباز:

کوتاهی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس نابخشودنی است

خبرگزاری رسا ـ رزمنده دوران دفاع مقدس بیان داشت: شایسته است تا رزمندگان دوران دفاع مقدس با حضور در مراکزی که جوانان هستند، به تبلیغ ارزش های زمان جنگ تحمیلی بپرداند و با بیان خاطرات همرزمان شهید و جانباز خویش، به بیان رفتارهای شجاعانه آنها بپردازند.
دفاع مقدس
حجت الاسلام محمدجواد مکی از جانبازان دوران دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزار رسا، اظهار داشت: بعد از اتمام جنگ، مقام معظم رهبری به حفظ یاد شهدا و ترویج راه شهیدان و تجلیل و تقدیر از آنان تاکید کردند و خود ایشان بارها در مناطق جنگی و محل اردوهای راهیان نور حضور پیدا کردند که همین برای ضرورت اردوهای راهیان نور کافی است.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ جبهه و جنگ تاکید دارند و زنده نگاه داشتن یاد شهدا را کمتر از خود شهادت نمی دانند که این اقتضاء می کنند فعالان فرهنگی به این مقوله ارج و اهمیت خاصی دهند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس، گفت: تذکر و حفظ یاد شهید و ایثارگران موثر است و بارها دیده ام جوانانی که در اثر شنیدن خاطرات عملیات ها و فداکاری هایی همچون رفتن در میدان مین، آب رسانی به جانبازان، شکستن خطوط دشمن و .... چگونه متاثر شده اند.

وی بیان داشت: اگر زائران کربلای ایران، با آمادگی وارد این سرزمین ها شوند و راوی خوبی در کنار آنها باشد که بتواند تک تک لحظات را روایت کند و خاطرات هر منطقه را بیان کند، می تواند تاثیر معنوی این سرزمین را حس کنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شهدا الگو هستند و این الگوها به دلیل نزدیک بودن می توانند دل جوانان را با خود همراه کنند که اگر این اسوه ها خوب معرفی شوند، جوانان با اشتیاق کامل خواهند پذیرفت زیرا مرام شهدا عشق بازی با معبود و فداکاری و از سر گذشتن بوده است.

وی گفت: در عرصه زنده نگاه داشتن یاد شهدا، کوتاهی زیاد شده است و بارها دیده شده است که وقتی خاطره ای از رشادت های اهالی جبهه تعریف می شود، جوانان می گویند ما اصلا خبر نداشتیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: امروز مادران شهیدی هستند که با تقدیم سه شهید در راه انقلاب اسلامی، با استواری ایستاده و به انقلاب و مقام معظم رهبری دعا می کنند که این نمونه های عملی را وقتی جوانان روبرو می شوند، متاثر می شوند و به عمیق حرکت انقلاب اسلامی و عظمت خون شهیدان پی می برند.

وی بیان داشت: شایسته است تا رزمندگان دوران دفاع مقدس با حضور در مراکزی که جوانان هستند، به تبلیغ ارزش های زمان جنگ تحمیلی بپرداند و با بیان خاطرات همرزمان شهید و جانباز خویش، به بیان رفتارهای شجاعانه آنها بپردازند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان داشت: امروز کاروان های راهیان نور بستر مناسبی شده است تا افراد با روحیات رزمندگان بسیجی اشنا شوند اما به نظر می رسد این حرکت باید استمرار داشته باشد و انتقال حس پاسداری از انقلاب اسلامی به شهر ها منتقل شود.

وی گفت: روحانیت در زمان جنگ تحمیلی رشادت های بالای داشت و با زبان و عمل در صحنه دفاع از کیان انقلاب اسلامی، نقش ایفا کرد که این قشر هنوز نیز بر سر پیمان خویش با خمینی کبیر هستند و در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی کوشا هستند.

این روحانی جانباز گفت: روحانیان زیادی در دفاع مقدس حضور داشتند که تعداد زیادی به مقام شهادت رسیدند اما افرادی که به مقام جانبازی رسیدند و یا آزادگان ارجمند، همواره دلسوز انقلاب بوده اند و امروز با حضور در مناطق جنگی روایت گر سیره تابنده شهدا هستند.

وی بیان داشت: روحانیت به دلیل مهارت های انتقال معارف اسلامی و تجربیات همراهی با نسل جوان، می تواند دل ها را با خود همراه کرده و پیام انقلاب اسلامی را به نسل سوم منتقل کند. /909/ت302/س

ارسال نظرات