۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۲۵۵۲۴
آیت الله موسوی جزایری:

همگان نیازمند حضور معنوی در مناطق دوران دفاع مقدس هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه تصریح کرد: مردم خوزستان با توجه به این که خود را میزبان کاروان های راهیان نور می دانند نباید خود را بی نیازی از حضور در مناطق عملیاتی بدانند؛ چون همگان محتاج این حضور معنوی هستند.
همگان نیازمند حضور معنوی در مناطق دوران دفاع مقدس هستند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به سال جدید گفت: مبادا تفریح در این روزها ما را از خدا دور کند.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه خوزستان ابراز داشت: متأسفانه در این روزها شاهد حضور کم رنگ مردم در نماز جمعه ها و برنامه های معنوی و مذهبی همگانی هستیم.

امام جمعه اهواز با تأکید بر این که خدا را باید در متن زندگی قرار دهیم، تصریح کرد: در ایام عید نوروز همان گونه که مشغول دید و بازدید هستیم باید عبادات و خدای خودمان را فراموش نکنیم.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به کتاب «نجم الثاقب فی احوالات امام غائب(عج)» محدث نوری، افزود: علامه نوری می فرمایند «بنده در طول سال در 8 وقت به یاد امام زمان(عج) هستم که یکی از آن روزها، عید نوروز است»؛ مردم این روز را غنیمتی برای تکثیر در دعای فرج بشمارند.

وی همچنین در ادامه سخنانش به میمهانان نوروزی شهرستان ها اشاره کرد و افزود: اقامه نماز جماعت یومیه در پارک ها حرکت بسیار ارزنده ای است که امیدواریم به خوبی انجام گیرد.

امام جمعه اهواز با بیان این که خوزستان به وجود کاروان های راهیان نور باید افتخار کند، اظهار داشت: خوشبختانه استقبال عجیبی از این حرکت در سطح کشور به ویژه قشر جوانان شده است.

همگان محتاج حضور معنوی در مناطق عملیاتی هستند

وی با تأکید بر این که حضور مردم در مناطق عملیاتی تأثیر بسزایی بر روحیه آنان دارد، گفت: مردم خوزستان با توجه به این که خود را میزبان کاروان های راهیان نور می دانند نباید خود را بی نیازی از حضور در مناطق عملیاتی بدانند؛ چون همگان محتاج این حضور معنوی هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خواستار برنامه ریزی جهت اعزام مردم استان به مناطق عملیاتی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و همچنین از مردم شهید پرور خوزستان جهت حضور در این برنامه ها دعوت کرد.

وی با اشاره به بازدید رهبرمعظم انقلاب از نمایشگاه صنعت نفت، گفت: خوشبختانه ایران اسلامی با اتکا به جوانان کشور توانست تحریم ها را بزداید و صنعت را توسعه دهد که امیدواریم این توسعه در راستای اشتغال جوانان و رفع محرومیت زدایی و تحقق عدالت اجتماعی همراه باشد.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که این توسعه و پیشرفت علمی حاصل مجاهدت های جوانان انقلاب اسلامی است، بیان داشت: این جوانان که ایران را هسته ای و فضایی کردند که باید گفت به این قشر فعال جامعه باید اعتماد و از توانایی هایشان استفاده کرد.

وی در بخش پایانی سخنانش به سالروز ارتحال حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی، اشاره کرد و گفت: ایشان امین امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی بودند./9463/پ201/س
ارسال نظرات