۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۲۵۰۸۲
مشاور استاندار اردبیل در امور روحانیت:

خدمت معنوی و فرهنگی به مسافران نوروزی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار اردبیل در امور روحانیت گفت: استقبال گردشگران نوروزی از نماز جماعت اول وقت، ضرورت استقرار ائمه جماعات در نمازخانه های بین راهی را نشان می دهد.
نماز جماعت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام عبدالله حسنی، مشاور استاندار اردبیل در امور روحانیت امروز در نشست ستاد تسهیلات نوروزی این استان بر ضرورت آماده سازی نمازخانه های بین راهی، درون شهری و مراکز گردشگری استان تاکید کرد.

وی با بیان این که تجهیز نمازخانه های بین راهی بایستی با استقرار امام جماعت نیز همراه باشد، خاطر نشان کرد: مساجد و نمازخانه ها باید نیازهای معنوی مسافران را تامین کند، استان اردبیل صبغه ای فرهنگی و دینی دارد که بایستی مسافران با ورود به این استان آگاه به این مساله شوند.

مشاور استاندار اردبیل در امور روحانیت ادامه داد: گردشگران نوروزی با دیدی مذهبی وارد استان اردبیل می شوند، از این رو ضروری است تمام امکانات معنوی برای استقبال از مسافران فراهم شود، چنانکه تجربه سال های گذشته نشان داده؛ مسافران و گردشگران از برگزاری نماز اول وقت در مساجد و نمازخانه ها در ایام نوروز استقبال می کنند.

حجت الاسلام حسنی افزود: باید تلاش کنیم نماز جماعت در این مکان ها اقامه شود و مردم برای آرامش روحی بیشتر نماز را به صورت جماعت که از سفارش بزرگان دین است، اقامه کنند.

وی با بیان این که نمازخانه های بین راهی و درون شهری استان باید در شان دارالارشاد اردبیل باشد، متذکر شد: اردبیل در سطح کشور به دارالارشاد و دارالامان معروف است و چون مسافران در مکان های مذهبی بیشتر حضور می یابند باید در شان این شهر مورد استقبال قرار گیرند.

همچنین علیرضا عبدی، دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با اشاره به جایگاه مذهبی اردبیل در کشور اظهار داشت: باید در عمل دارالارشاد بودن اردبیل را نشان دهیم، بافت و ظاهر شهر اردبیل مناسب اسم دارالارشاد نیست، ضروری است در بعد فرهنگی اقداماتی نظیر نصب تابلوهای احادیث و پیام های اخلاقی در سطح شهر انجام شود./935/پ202/س
ارسال نظرات