۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۱۲۴۶۰۳

احتمال افزایش 10 درصدی مشارکت مردم استان اردبیل در انتخابات

خبرگزاری رسا ـ جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل از احتمال افزایش 10 درصدی مشارکت مردم این استان در نهمین دوره انتخابات مجلس خبر داد.
انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي
عباس دست‌باز، جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل با بیان این که هم اکنون در برخی از شعبات اخذ رای صف های طولانی مردم مشاهده می شود، اظهار داشت: مردم استان اردبیل با وجود بارش برف و کولاک خود را به شعب اخذ رای رسانده و نسبت به ادای تکلیف شرعی و ملی اهتمام دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون در حوزه های انتخابیه خلخال و کوثر با بارش برف و باران مواجه هستیم که این وضعیت جوی با همکاری عوامل راهداری و فرمانداری هیچ مانعی در روند رأی گیری در مناطق کوهستانی و صعب العبور استان به وجود نیاورده است.

دست‌باز با بیان این که مشکلی برای تامین تعرفه درخواستی از سوی حوزه های انتخابیه استان وجود ندارد، تصریح کرد: از سوی وزارت کشور تعرفه‌ها به تعداد واجدین شرایط چاپ و در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفته است، از این رو هیچ مشکلی از این لحاظ در اردبیل وجود ندارد.

جانشین ستاد انتخابات استان اردبیل تعداد واجدین شرایط رأی‌دهندگان در استان را 800 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 48 هزار نفر نیز در سال‌جاری رأی اولی داریم که تمام آنها با مطالعه و شناخت کافی به انتخابات آمده‌اند.

وی با اشاره به حضور پرشور و حماسی مردم استان اردبیل در انتخابات، از احتمال افزایش 10 درصدی مشارکت مردم این استان در نهمین دوره انتخابات مجلس خبر داد و گفت: این حضور در صحنه نشان داد که مردم به پیروی از ولایت فقیه حاضرند با توجه به حساسیت زمان به نظام اسلامی مهر تائید بزنند.

دست‌باز با اشاره به این که بر اساس آخرین آمار 53 نفر در استان اردبیل برای ورود به مجلس نهم با یکدیگر رقابت می‌کنند، خاطرنشان کرد: از تمامی نامزدهای انتخابی و هواداران آنان درخواست می شود پس از پایان شمارش آرا و اعلام نتایج از هر گونه تحرک غیرقانونی و دشمن شادکن پرهیز کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات