۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۲۴۴۷۸
انتخابات مجلس نهم در رسانه های جهان(8)؛

استاد دانشگاه لبنان: ملت ایران حامی نظام جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه لبنان تاکید کرد که ملت ایران با حضور گسترده در انتخابات از نظام جمهوری اسلامی حمایت می کنند.
حبيب فياض استاد دانشگاه لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، حبیب فیاض، استاد دانشگاه و کارشناس لبنانی مسائل ایران در مصاحبه با شبکه المنار، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را مهر تاییدی بر نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بار دیگر از سوی ملت ایران مورد حمایت قرار می گیرد و ایرانی ها با حضور گسترده در پای صندوق های رای، وفاداری و همبستگی خود را با نظام اعلام خواهند کرد.

وی تعدد لیست های اصولگرا در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران را نشانه اختلاف میان اصولگرایان ندانست و تاکید کرد که همه لیست های اصولگرا از آیت الله مهدوی کنی پیروی می کنند.

حبیب فیاض نسبت به حضور 60درصدی واجدان شرایط در این انتخابات ابراز اطمینان کرد و افزود: با وجود اینکه برخی اصلاح طلبان در انتخابات شرکت ندارند، اما اطمینان دارم که بیش از 60 درصد واجدان شرایط در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

استاد دانشگاه لبنان تصریح کرد: حضور 60 درصدی واجدان شرایط در انتخابات مجلس شورای اسلامی در مقایسه با انتخاباتی که در سراسر جهان برگزار می شود، بی نظیر است و در هیچ کدام از انتخاباتی که در کشورهای بزرگ جهان انجام می گیرد حضور بیش از 50 درصد واجدان شرایط در انتخابات را مشاهده نکرده ایم.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات نهمین دوره مجلس در ایران اظهار داشت: این انتخابات به مثابه همه پرسی درباره نظام جمهوری اسلامی ایران است و ایمان دارم که شهروندان ایرانی به صورت گسترده در این انتخابات حضور خواهند یافت و حمایت خود را از نظام اعلام می کنند.

حبیب فیاض از توطئه های مختلف آمریکا و غرب برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی در ایران یاد کرد و ادامه داد: آمریکا و غرب همه وسایل را برای تضعیف و براندازی نظام جمهوری اسلامی در ایران انجام داده و شیوه های مختلف برای رسیدن به هدف خود استفاده کرده اند، اما هم اکنون از مقابله با ایران عاجز شده و همه نقشه های آنان ناکام مانده است.

کارشناس مسائل سیاسی لبنان بیان داشت: آمریکا که جنگ و ترور و توطئه های مختلف خود در قبال ایران را بی فایده می بیند هم اکنون به جنگ نرم و برانگیختن فتنه های داخلی در این کشور روی آورده است، ولی این نقشه نیز به سرانجام نرسید.

وی ایرانی ها را حامی نظام جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: برخی کشورهای جهان از وجود استبداد و ظلم از سوی نظام ایران علیه ملت این کشور سخن می گویند، اگر واقعا ملت ایران از استبداد نظام رنج می برد در فتنه سال 88 می توانست بهترین بهره را برده و در برابر نظام بیاستد.

فیاض خاطر نشان ساخت: مردم ایران به دلیل علاقه و عشقی که به نظام دارند حاضر نشدند به خیابان ها بیایند و همراه با کسانی که به بهانه تقلب در انتخابات به آشوب پرداختند، همراه شوند. حتی کسانی که مخالف احمدی نژاد بودند نیز از حضور در خیابان ها خودداری کردند تا نظام آنها دچار ضعف و سستی نشود./980/ب901/گ
ارسال نظرات