۰۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۲۳۸۱۳
امام جمعه گرگان:

حضور پرشور آحاد مردم در انتخابات دشمنان را زمین گیر خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان گفت: حضور پرشور و حداکثری آحاد مردم در انتخابات یک بار دیگر موجب تعجب جهانیان خواهد شد.
آيت الله نور مفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان  امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی مرکز استان با اشاره به آغاز تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس، گفت: حضور پرشور و حداکثری آحاد مردم در انتخابات یک بار دیگر موجب تعجب جهانیان خواهد شد.

وی افزود: از جمله مقاطع حساس امسال برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است که شایسته است به الزام برگزاری انتخابات یعنی رقابت و سلامت از سوی مجریان و ناظرین انتخابات توجه شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان هم چنین با اشاره به مقوله مهم رقابت در انتخابات، خاطرنشان کرد: هم چنان که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند افراد و جناح هایی که اصول کلی نظام و ارزش های اسلامی را قبول دارند، حق دارند در انتخابات به رقابت بپردازند.
 
وی با بیان این که متأسفانه کسانی هستند که بین اصولگرایی و اصلاح طلبی تضاد می بینند، در حالی که این افراد ماهیت نظام را درک نکرده اند، ادامه داد: ماهیت این نظام، اصولگرایی است و بر پایه اصول و معتقداتی ایجاد شده است، اما برای رسیدن به قله های پیشرفت و ترقی باید به رفع معایب توجه جدی کرد.
 
امام جمعه گرگان ادامه داد: کسانی که نظام را قبول دارند باید وارد صحنه شده و به رقابت سالم بپردازند که اگر غیر این باشد در حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی شک می کنند، چرا که چهره انقلاب ما مطهر است و نباید مشوه شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اصل سلامت انتخابات نیز گفت: مردم باید سلامت انتخابات را قبول کنند و برای رسیدن به این امر نیز، مجریان و ناظرین انتخابات تلاش کنند به شکلی سلامت موجود در انتخابات را به مردم نشان دهند تا تبلیغات سوء دشمنان تاثیر نداشته باشد.

آیت الله نورمفیدی هم چنین در خطبه اول، ضمن تفسیر  یکی از خطبه های حضرت علی(ع) در نهج البلاغه یادآور شد: بر اساس فرمایش حضرت علی(ع) صدای مرگ را به گوش دلتان برسانید قبل از آن که به سراغتان بیاید و اگر انسان صدای مرگ را نشنود و ناگهان مرگ او را در بر بگیرد برایش سخت و جانکاه است.
 
آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: از آنجا که عشق به دنیا ریشه گناهان است نباید دل به دنیا بدهیم و برای خطاها و نواقصی که داریم به درگاه الهی عبادت کنیم و اشک بریزیم.
 
خطیب نماز جمعه گرگان تصریح کرد: مؤمنان و بندگان صالح خداوند در حالی که دیگران به آن ها نگاه می کنند و برای نعمت هایی که خداوند به آن ها عطا نموده غبطه می خورند اما آن ها همواره غصه می خورند و به درگاه خداوند اشک می ریزند و به مرگ و روز قیامت می اندیشند.

وی افزود: البته مرگ، فنا و نابودی نیست بلکه انتقال و از جهانی به جهان دیگر رفتن است و در همه مراحل زندگی نیز، بشر به طور مداوم در حال انتقال از مرحله ای به مرحله دیگر کودکی، جوانی و مرگ است.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان در پایان فرارسیدن چهارم ربیع الثانی و ولادت عبدالعظیم حسنی و هشتم ربیع الثانی میلاد حضرت امام حسن عسکری(ع) را به همه نمازگزاران تبریک گفت./950/پ201/ج
ارسال نظرات