۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۱۲۳۳۵۵
حجت الاسلام شکروی:

مطالبات رهبر انقلاب باید به صورت گفتمان غالب در جامعه مطرح شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر پژوهش های فرهنگی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، با تاکید بر اینکه مطالبات مقام معظم رهبری باید به صورت گفتمان غالب در جامعه در آید، از مواجهه ساده انگارانه و سطحی رسانه ها و برخی از خواص و نخبگان با فرمایشات ایشان انتقاد کرد.
مطالبات رهبر انقلاب باید به صورت گفتمان غالب در جامعه مطرح شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر شکروی مسؤول دفتر پژوهش های فرهنگی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، روز پنج شنبه در همایش جوان انقلابی و تعمیق گفتمان رهبری که با هدف گرامی داشت یاد و خاطره شهید احمدی روشن،‌ شهید جهاد علمی نسل سوم انقلاب که از سوی دفتر پژوهش های فرهنگی در سالن همایش های این نهاد حوزوی در قم برگزار شد، گزارشی از اهداف برگزاری این همایش ارائه کرد.

وی با تبریک سالروز ورود حضرت کریمه اهل بیت(ع) به شهر مقدس قم و گرامی داشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ورود کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم دارای برکات بسیاری بوده است، وجود حوزه علمیه و تربیت علما، فقها و مجتهدان بزرگ تنها بخشی از این برکات است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه اهداف برگزاری این همایش را تشریح کرد و گفت: اگر می بینیم در جامعه گفتمان مقام معظم رهبری آن گونه که باید و شاید تحقق نیافته، به دلیل این است که توجه درستی به بیانات و فرمایشات ایشان نشده است.

وی گفت: ایشان راه را نشان می دهند و با بیانات خود مسیر را مشخص می کنند، اما در کمال تاسف سخنان و مطالبات ایشان آن گونه که باید و شاید مورد توجه مردم و مسؤولان قرار نمی گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه باید جمعی از خواص باشند که بیانات رهبری را تعمیق و تبیین کنند، اظهار داشت: مطالبات مقام معظم رهبری باید به صورت گفتمان غالب در جامعه در بیاید و در بین مردم تبیین و ترویج شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه رسانه ها، ائمه جمعه و صدا و سیما بسیار سطحی از کنار بیانات مقام معظم رهبری می گذرند، اظهار داشت: اگر جمعی از نخبگان و خواص ممحض در تبیین ابعاد مختلف بیانات مقام معظم رهبری شوند و در صدد تحقق و اجرایی شدن آن در جامعه برآیند کار بسیار بزرگ و شایسته ای را انجام داده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: این کار به صورت فردی امکان پذیر نیست و باید جمع هایی در سراسر کشور باشند نکات کلیدی بیانات رهبری را استخراج کنند و مطالبات ایشان را نشر دهند تا به صورت گفتمان غالب درآید.

حجت الاسلام شکروی تاکید کرد: هرکجا مسؤولان و مردم به سخنان مقام معظم رهبری دل داده و به آن توجه کرده اند ما شاهد پیشرفت های بسیاری بوده ایم و هر کجا بی توجهی کرده ایم دچار خسران و ضرر شدیم.

مسؤول دفتر پژوهش های فرهنگی مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: این همایش زمینه و فرصتی مناسب برای تبیین بیانات مقام معظم رهبری است و باید افرادی در سطح کشور در طول سال فعال باشند تا بیانات رهبری به صورت گفتمان غالب در جامعه درآید. /924/پ202/ج
ارسال نظرات