۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۲۳۱۹۵
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

تنها هدف آمریکا در منطقه تامین طمع ورزی های رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تنها هدف آمریکا در منطقه را خدمت سیاسی و تامین طمع ورزی های رژیم صهیونیستی برشمرد.
قاووق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، روز گذشته با اشاره به رخدادهای سوریه، تاکید کرد: حزب الله با اکثریت ملت سوریه است و در مورد هر قطره خونی که در این کشور ریخته می شود، ناراحت است.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در همین راستا تاکید کرد: درگیری ها در سوریه هرگز جنبه داخلی ندارد و برای تحقق اصلاحات و یا دموکراسی نیست، بلکه در راستای استراتژی هایی است که از مرزهای سوریه فراتر است و می خواهد به آینده تمام منطقه دست بیندازد.

وی همچنین با ابراز تاسف نسبت به مصوبه های اتحادیه عرب که مورد حمایت و تشویق رژیم صهیونیستی واقع می شود، گفت: ما با اراده ملت ها همراه هستیم، اما فاصله میان منامه و قطر نزدیک تر از فاصه میان دمشق و قطر است و قطری ها بهتر می توانند اراده ملت بحرین و خونریزی های صورت گرفته در آنجا را ببینند.

حجت الاسلام قاووق با تاکید بر اینکه حزب الله هرگز مقاومت را کنار نخواهد گذاشت، افزود: اولویت استراتژیک مقاومت در این خواهد بود که از تمامیت خود در مقابل هر گونه تجاوز احتمالی محافظت کند تا رژیم صهیونیستی از تحولات منطقه سوء استفاده نکند و به لبنان تجاوز نکند.

وی با ابراز اینکه حزب الله در هیچ موضعی چه در عراق و چه در لبنان یا سوریه و یا فلسطین با آمریکا اتفاق نظر ندارد، گفت: هیچ روزی نخواهد آمد که ما را با پروژه هایی که در راستای خرسندسازی رژیم صهیونیستی است، همراه ببینید.

حجت الاسلام قاووق معیار مواضع حزب الله در قبال تحولات و انقلاب های منطقه را نزدیکی یا دوری آنها نسبت به مقاومت و فلسطین دانست و افزود: حزب الله به هر انقلابی که به آرمان فلسطین نزدیک باشد و موضع خود را از آمریکا دور کند، نزدیک خواهد شد.

وی تنها هدف آمریکا در منطقه و به ویژه در سوریه را خدمت سیاسی و تامین طمع ورزی های رژیم صهیونیستی دانست و افزود: از همین رو، کسانی که فکر می کنند آمریکا در راستای ائتلاف با یک کشور عربی به رژیم صهیونیستی پشت خواهد کرد، اشتباه می کنند؛ چرا که سلاح و دیپلماسی و سرمایه گذاری های آمریکا همه در راستای پروژه های صهیونیستی است./981/ب902/گ
ارسال نظرات