۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۲۲۹۳۹
امام جمعه موقت گرگان:

پیروزی انقلاب در نتیجه توکل امام به خدا و حضور مردم در صحنه بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت گرگان گفت: دو رمز عمده پیروزی انقلاب، توکل امام راحل(ره) به خدا و حضور مردم در صحنه بود.
جمهوري اسلامي ايران، ايران اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام لیوانی، امام جمعه موقت گرگان امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر گفت: دو رمز عمده پیروزی انقلاب، توکل امام راحل(ره) به خدا و حضور مردم در صحنه بود.
 
خطیب موقت جمعه گرگان گفت: امام خمینی(ره) فقط به خدا متکی بود و چون نیت الهی داشت و هدفش آزاد کردن مردم از قید و بند ستمشاهی بود.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با این اهداف و نیت، محبت امام راحل در دل مردم پیدا شد و مردم در صحنه حضور یافتند.
 
حجت الاسلام لیوانی تاکید کرد: حکومتی که مردم و توکل را رها کند به هیچ جا نمی رسد، امروز نیز به این دو رمز پیروزی نیاز داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز فتوای تاریخی امام (رض) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی گفت: سلمان رشدی در سال 1367 کتابی به نام آیات شیطانی نوشت و ادعا کرد، آنچه بر پیامبر نازل می شد سخنان شیطان است.
 
به گفته وی در زمان پیامبر نیز برخی این حرف ها را می زدند و این حرف حرف تازه ای نبود.

وی ادامه داد: قدرت های بزرگ اما پوشالی از سلمان رشدی حمایت می کردند و به انحاء مختلف می خواستند اسلام را کمرنگ کنند و هیبتش را بشکنند.

حجت الاسلام لیوانی افزود: خداوند در قرآن جواب سلمان رشدی را داد، قرآن قول یک شاعر، کاهن و ساحر نیست بلکه سخنی الهی است که امین وحی آن را به پیامبر رساند.

وی اذعان داشت: 22 بهمن روز پیروزی انقلاب به رهبری امام بزرگوار (ره) و حضور مردم است و امیدواریم همه ما فردا در راهپیمایی حضور چشم گیری داشته باشیم و پاسداشت این روز را وظیفه خود بدانیم.

خطیب موقت جمعه گرگان در خطبه اول ضمن تبریک میلاد پیامبر(ص)،میلاد امام صادق(ع) و پایان هفته وحدت گفت: ایجاد اخوت اسلامی از سیره های پیامبر است.

وی افزود: پیامبر برای پیشبرد اهداف اسلامی دو بار بین مسلمانان عقد اخوت ایجاد کرد که یکبار در مکه و یک بار در مدینه بود.
 
وی هم چنین تاکید کرد: پیامبر هدف والایی داشت و آن قرار دادن مدینه به عنوان پایگاه حکومت اسلامی بود تا اسلام به نقاط دیگر نیز گسترش یابد.
 
امام جمعه موقت گرگان اضافه کرد: در سایه این اخوت، اسلام پیشرفت های چشمگیری کرد و نقاط زیادی تحت نفوذ اسلام قرار گرفت.

خطیب موقت جمعه گرگان در پایان افزود: پس از انقلاب نیز برای همین هدف امام راحل به این نتیجه رسید که باید وحدتی بین همه مسلمین جهان ایجاد شود که این مسئله مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست./950/پ201/ج
ارسال نظرات