۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۲۲۸۲۹

نخستین همایش تجلیل از نخبگان قرآنی آذربایجان شرقی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته وحدت اولین همایش تجلیل از نخبگان و متسابقین قرآنی آذربایجان شرقی با حضور شحات انور قاری ممتاز مصری برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي
حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با هفته وحدت، اولین همایش تجلیل از نخبگان قرآنی با حضور سحات انور قاری ممتاز مصری و پیشکسوتان عرصه قرآن استان در محل تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

وی افزود: این همایش با هدف تشویق و ترغیب مردم به ویژه جوانان برای قرائت قرآن و آشنایی بیشتر با این کتاب آسمانی و همچنین تجلیل شایسته از فعالان قرآنی استان با حضور آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی پردیس قرآنی در محل پارک مفاخر تبریز(وقف طوبی) خبر داد و اظهار داشت: تمامی عوامل بازدارنده در مسیر توسعه و عمران حقیقی موقوفات باید شناسایی و با استفاده از راهکارهای کارشناسانه مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با اشاره به این که عملیاتی کردن پروژه های عمرانی قابل سرمایه گذاری در حوزه های وقفی با جدیت کامل پیگیری می شود، افزود: سعی می شود با تلفیق حوزه های وقفی امامزاده سید حمزه(س)، قبرستان سرخاب و مقبره الشعرا در قالب یک مجموعه فاخر فرهنگی عملی گردد.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر ضرورت تثبیت وضعیت وقفی موقوفات و عمل شایسته به تحقق نیت مورد نظر واقفین، گفت: برای تبیین و ترویج و به روزرسانی ابعاد حقیقی فرهنگ متعالی وقف باید در مسیر جلب و هدایت صحیح مجموعه مشارکت های اجتماعی و تقدس بخشی بیش از گذشته به باورهای دینی و اعتقادی قابل قبول مردم گام برداشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد احیای موقوفات آذربایجان شرقی گفت: به زودی بنیاد عمران و توسعه موقوفات استان با همکاری همه دستگاه های دولتی در راستای احیای موقوفات فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلفیق حوزه های وقفی امامزاده سید حمزه(س)، قبرستان سرخاب و مقبره الشعرا در قالب یک مجموعه فاخر فرهنگی تصریح کرد: به دنبال توسعه بقاع متبرکه و امامزادگان و تبدیل آن به اماکن و قطب های فرهنگی مناطق در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری هستیم./935/پ202/س
ارسال نظرات