۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۲۲۳۵۸
امام جمعه گرگان:

احیای تفکر دینی مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان، احیای تفکر دینی را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و با بیان این که با پیروزی انقلاب دین به معنای واقعی کلمه وارد زندگی مردم شد، ادامه داد: ارزش های دینی و اسلامی با آمدن انقلاب دوباره به متن زندگی مردم بازگشت.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت، این هفته را فرصتی برای تقویت وحدت و همدلی امت اسلامی در برابر استکبار جهانی دانست.

وی، وحدت و همدلی را رمز پیروزی امت اسلامی در برابر توطئه افکنی های دشمنان دانست و افزود: دشمنان همواره از اتحاد و برادری ملت های اسلامی هراس داشتند.

نماینده ولی فقیه در گلستان، تفرقه و اختلاف را مهم ترین خواست دشمنان اسلام در میان امت اسلامی دانست و با بیان این که دشمنان از هر روزنه ای برای ایجاد این اختلاف استفاده می کند، ادامه داد: مردم مسلمان باید با آگاهی و بصیرت در جهت تقویت وحدت و همدلی میان خود گام بردارند.

آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود به برگزاری کنفرانس بین المللی جوانان کشورهای اسلامی در تهران اشاره کرد و با بیان این که برگزاری این کنفرانس نشان دهنده تلاش جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد وحدت میان امت اسلامی است، گفت: برگزاری این چنین نشست های بین المللی سبب عصبانیت کشورهای مستکبر می شود.

وی همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این کنفرانس اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب به نکاتی اشاره کردند که مهم ترین آن این بود که غرب در دوره استیلای خود بر مسلمانان دو تصور غلط شکست ناپذیر غرب و عدم امکان زندگی مسلمانان با یکدیگر را گسترش داد و مدت های طولانی بر مسلمانان حکومت کرد.

امام جمعه گرگان با بیان این که امروز شرایط به نفع کشورهای اسلامی است، ادامه داد: امروز کشورهای مسلمان در اوج اقتدار بین المللی قرار دارند و حکومت های دیکتاتور یکی از پس از دیگری در حال نابودی هستند.

آیت الله نور مفیدی با اشاره به این که دشمنان اسلام همچنان به توطئه افکنی های خود در کشورهای اسلامی ادامه می دهند، تصریح کرد: تلاش منافقانه آنها در کشورهایی که انقلابی دیگر صورت گرفته همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به نزدیکی هفته وحدت گفت: امام راحل از 12 تا 17 ربیع الاول را هفته وحدت نامگذاری کرد تا عاملی برای بزرگ ترین مساله ای که جهان اسلام، به آن نیازمند است، یعنی وحدت ایجاد شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به موضوع سوریه اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه کشورهای عربی عامل کشورهای غربی در منطقه هستند، گفت: آنها به جای حمایت از کشور سوریه در پی تحقق خواسته غرب در منطقه هستند.

آیت الله نورمفیدی همچنین با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، این روز ها را یادآور اتحاد و همدلی ملت ایران در برابر حکومت پهلوی دانست و گفت: انقلاب اسلامی یک تحولی عظیم در تاریخ کشور ما به وجود آورد.

وی، احیای تفکر دینی را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و با بیان این که با پیروزی انقلاب دین به معنای واقعی کلمه وارد زندگی مردم شد، ادامه داد: ارزش های دینی و اسلامی با آمدن انقلاب دوباره به متن زندگی مردم بازگشت./950/پ201/س
ارسال نظرات