۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۲۲۳۵۵
عضو خبرگان رهبری:

وابستگی نامزدها به کانون ثروت و قدرت نشانه عدم صلاحیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل، وابستگی نامزدهای انتخاباتی به کانون های ثروت و قدرت را نشانه ای از عدم صلاحیت آنان دانست.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با اشاره به دستاوردهای مهم علمی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دهه فجر فرصت مناسبی برای مرور دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی با رهبری داهیانه ولایت فقیه است.

وی با تاکید بر این که در 33 سال گذشته عقب ماندگی های چند صد ساله کشور جبران شده است، تصریح کرد: ایران اسلامی با دستیابی به فناوری‌های نوین، یکی از معدود کشورهای صاحب دانش هسته ای، سلول های بنیادین، انرژی های جدید و دیگر عرصه های علمی است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که کشور هم اکنون رتبه اول تولید علمی در منطقه را دارا است، گفت: در پایتخت انرژی ایران، عسلویه، می‌توان به خوبی ثمره و نتیجه پیشرفت‌های علمی دانشمندان ایرانی را مشاهده کرد و نتیجه عکس تحریم را به خوبی دید، مساله ای که دشمنان به شدت از این حقیقت هراسان هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی از ساخت دومین نیروگاه هسته‌ای از سوی دانشمندان و متخصصان ایرانی در کشور خبر داد و افزود: بایستی به سمتی حرکت کنیم که درصد استفاده نیروگاه های کشور از سوخت فسیلی به حداقل برسد، البته دشمنان بدانند که کارشکنی های غرب نه تنها خللی در مسیر پیشرفت ایران ایجاد نمی کند، بلکه عزم و اراده دانشمندان جوان را بیش از گذشته جزم خواهد کرد.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اهمیت و حساسیت انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سالجاری پرداخت و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی شاخص های انتخاب یک نماینده اصلح را بارها بازگو کرده اند، که نشان از اهمیت انتخابات از دیدگاه مبانی اسلامی و حکومتی دارد.

وی با هشدار نسبت به این که عده ای با صرف هزینه‌های میلیاردی به دنبال رواج معیارهای نادرست در انتخاب هستند، اظهار داشت: مردم باید مقصد و هدف چنین افرادی را بشناسند که با وعده‌های دروغ و صرف پول‌های غیرمتعارف قصد راهیابی به فضایی را دارند که سرنوشت کشور در آنجا رقم می‌خورد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که هر کس در فضای انتخاباتی غیرمتعارف هزینه کند، شیاد است، تصریح کرد: مگر صحنه انتخابات صحنه تجارت است که عده‌ای دلال وارد میدان شده‌اند و در کمال بی‌شرمی می‌خواهند رای مردم را خریداری کنند.

امام جمعه اردبیل خواستار هوشیاری و بصیرت مردم در شناخت نامزدهای انتخاباتی شد و خاطرنشان کرد: اگر افرادی ناصالح راهی مجلس شوند، باید فاتحه بسیاری از امور را خواند، همه وظیفه داریم فضای انتخابات را پاک نگهداریم و با عده ای که به دنبال دهن کجی به آرمان ها انقلابی ملت ایران هستند، مقابله کنیم.

وی وابستگی نامزدهای انتخاباتی به کانون های ثروت و قدرت را نشانه ای از عدم صلاحیت آنان دانست و اظهار داشت: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند؛ نباید اجازه دهیم کاندیداهایی که به این کانون پوچ و واهی وابسته هستند راهی مجلس شوند چرا که به یقین چنین افرادی یا وکیل‌الدوله می‌شوند و یا مصالح افراد دارای ثروت را همیشه ملاک کار خود قرار می‌دهند./935/پ201/س
ارسال نظرات