۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۱۲۲۱۲۶
آیت الله موسوی جزایری:

روحانیان در جنگ فرهنگی از ابزار نوین علمی استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری در افتتاح مرکز تخصصی امیرالمومنین(ع) اهواز اظهار داشت: دشمنان از سلاح های پیشرفته برای نابود کردن عقاید جوانان این مرز و بوم استفاده می‌کنند؛ از این رو شما سربازان آقا امام زمان (عج) باید برای مقابله با این جنگ رسانه ای شدید و خشن، از ابزارها و سلاح های نوین استفاده کرده و پاسخ دندان شکنی به اقدام های آنها بدهید.
آيت الله موسوي جزايري در مراسم افتتاح مرکز تخصصي اميرالمومنين در اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، شب گذشته در آیین افتتاح مرکز تخصصی امیرالمؤمنین (ع) اهواز،اظهار داشت: امیدواریم با راه اندازی این مرکز بتوانیم خدمتی به فرهنگ جامعه اسلامی کرده باشیم و به توطئه های دشمنان پاسخی دندان شکن داده باشیم؛ چرا که این مرکز محلی برای تربیت سربازان جان بر کف آقا امام زمان(عج) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی با قدردانی از مسؤولان و نخبگان حوزوی نسبت به بصیرت بخشی به افکار عمومی جامعه و سوق دادن آنها به سوی معارف ناب محمدی(ص)، تأکید کرد: علما و روحانیان باید به این مسأله که «هرچه تلاش کنند؛ کم است» توجه ویژه ای داشته باشند؛ چرا که دشمنان و معاندان نظام اسلامی، قدرت و عزمی راسخ برای گمراه کردن جوانان و آحاد جامعه از راه دین و قرآن به کار گرفته اند.

برای پاسخ گویی به جنگ فکری دشمنان باید مطالعات علمی را افزایش داد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به برخی از اقدام های دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: امروزه شاهد تبلیغات گسترده دشمنان علیه مذهب تشیع، اسلام، مراجع تقلید، ولایت فقیه، حوزه های علمیه، علما و روحانیت هستیم و باید رویکردهای جدی برای پاسخ گویی به شبهات و توطئه های آنها اتخاذ کنیم که به نظر من این مرکز یکی از راه کارهای مقابله با تهاجم های فکری و عقیدتی دشمنان است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم های گسترده دشمنان، گفت: مقام معظم رهبری حدود 10 سال پیش نسبت به اقدام های شوم دشمنان هشدار دادند، اما متأسفانه برخی این گونه مسایل را جدی نگرفته و ما هم اکنون داریم به عواقب و بازخوردهای آن پی می بریم؛ این است که معتقدیم هر چه تلاش کنیم باز هم کم است.

امام جمعه اهواز تأکید کرد: دشمنان از سلاح های پیشرفته ای برای نابود کردن عقاید جوانان این مرز و بوم استفاده می‌کنند؛ از این رو شما سربازان آقا امام زمان (عج) باید برای مقابله با این جنگ رسانه ای شدید و خشن، از ابزارها و سلاح های نوین استفاده کرده و پاسخ دندان شکنی به اقدام های آنها دهید.

وی با تأکید بر این که یک روحانی نباید به دروس حوزوی اکتفا کند، اظهار داشت: یک روحانی و طلبه باید همچون علمای برجسته اسلام به دنبال تحقیق و بررسی بوده و به دروس حوزوی خود اکتفا نکند؛ چرا که برای پاسخ گویی به شبهات جدید دشمنان نیازمند علم و سلاح رسانه ای نوین هستیم و باید آن قدر تحقیق و بررسی کنیم که به راحتی از پاسخ گویی به شبهات مشرکان برآییم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به کلام گهر بار امام خمینی(ره) مبنی بر این که « اگر بخواهید می توانید » اشاره کرد و گفت: شما نخبگان حوزوی باید با شتاب روز افزون، وارد نبرد مقابله با توطئه های دشمنان شده، آینده جوانان و نوجوانان این نظام و انقلاب را بیمه کنید./9465/پ202/ص
ارسال نظرات