۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۲۱۹۸۹
حجت الاسلام نقویان:

دشمنان به دنبال تضعیف بنیان های خانواده در ایران هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تلاش دشمنان برای از بین بردن جایگاه خانواده در ایران اظهار داشت: دشمنان خانواده را به عنوان هدف اصلی نشانه گرفته و با قدرت به دنبال از بین بردن ارزش های والای اسلامی در میان جوامع اسلامی هستند.
حجت الاسلام ناصر نقويان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام ناصر نقویان استاد حوزه و دانشگاه، روز گذشته در چهارمین همایش تحکیم خانواده خرمشهر با اشاره به اهمیت خانواده، مدرسه و راه‌های تربیت دانش آموزان، اظهار داشت: ارتباط خانواده با مدرسه در تربیت فرزندان نقش عمده ای را ایفا می کنند که باید مورد توجه ویژه پدران و مادران قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر دشمنان ایران و اسلام ، خانواده را به عنوان هدف اصلی نشانه گرفته و با قدرت در تلاش برای از بین بردن ارزش های والای اسلامی در میان جوامع اسلامی هستند؛ چرا که وجود خانواده ای اصیل و اسلامی مانع رسیدن دشمنان به اهداف شومشان می شود؛ از این رو اقدام به تهاجم گسترده فرهنگی علیه بنیان های اساسی خانواده کرده اند.

حجت الاسلام نقویان تصریح کرد: بنیان یک خانواده باید بر اساس مهر و محبت شکل گیرد نه بر اساس مراقبت های پلیسی؛ از این رو هر اندازه که اعتماد زوج ها به یکدیگر بیشتر شود به یقین روابط آنها با یکدیگر صمیمی تر و مستحکم تر خواهد شد و این مسأله ای همان چیزی است که اسلام بر آن تأکید می کند.

وی سرمایه های اصلی نظام اسلامی را خانواده دانست و به با اشاره به جایگاه رفیع او در اسلام، گفت: یکی از مهمترین عواملی که سبب پیشرفت و تعالی نظام در این 33 سال شده، خانواده و تربیت صحیح خانواده ها بوده که هم اکنون فرزندان غیور ایران زمین این چنین قله های رفیع علمی را یکی پس از دیگری فتح می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: همه مسؤولان و کارشناسان عرصه علم و تربیت باید تناقض های موجود در میان خانواده و مدرسه را از بین برده و سعی در تقویت این دو نظام اساسی تربیت فرزندان کنند؛ چرا که خانواده دوم یک نوجوان مدرسه و مکان آموزشی او است.

همچنین کاظم حیاتی رییس آموزش و پرورش خرمشهر در بخش دیگری از این مراسم خانواده را اساسی ترین رکن تعلیم و تربیت دانست و بیان داشت: تحکیم خانواده و توجه به این اصل مهم در اجتماع سبب فراهم شدن زمینه های گسترده علمی و در نتیجه دور شدن از انحرافات اخلاقی و جسمانی می شود.

وی توجه به خانواده و تحکیم بنیان آن را یکی از ضرورت ‌های مهم تعلیم و تربیت عنوان کرد و اذعان داشت: خانواده از ابتدای تاریخ تاکنون در میان همه جوامع بشری به عنوان اصلی‌ ترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و منشأ تحول در فرهنگ ‌ها، تمدن‌ها و تاریخ بشر بوده و غفلت از آن موجب دور شدن بشر از حیات حقیقی خود و سقوط و ضلالت می شود.

رییس آموزش و پرورش خرمشهر در پایان سخنان خود اسلام را به عنوان مکتبی انسان ‌ساز خطاب کرد و گفت: دین اسلام بیشترین توجه را به تکریم و تعالی خانواده داده است و این نهاد مقدس را کانون تربیت، مهد مودت و رحمت می داند و بر ضرورت توجه به فضایل اخلاقی که برگرفته از قرآن و آیات الهی در خانواده هاست تاکید کرده است./9465/پ202/ص
ارسال نظرات