۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۱۲۱۹۱۷
رییس هیات نظارت بر انتخابات قم خبر داد؛

تایید صلاحیت هشت کاندیدای دیگر در قم/ جمع افراد تایید صلاحیت شده به 43 نفر رسید

خبرگزاری رسا ـ رییس هیات نظارت بر انتخابات قم از تایید صلاحیت هشت نفر دیگر که صلاحیت شان به احراز نرسیده بود خبر داد و گفت: تاکنون جمع داوطلبان تایید صلاحیت شده برای حوزه نمایندگی قم به 43 نفر رسیده است.
نصرت الله لطفي، مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نصرت الله لطفی شامگاه شنبه در حاشیه هشتمین جلسه شورای اداری قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد در گفت وگو با خبرنگاران ابرازداشت: با بررسی های صورت گرفته از سوی هیات نظارت انتخابات در قم و تایید هشت نفر از افرادی که یا عدم احرازی بودند و یا صلاحیت شان به تایید نرسیده بود، جمع داوطلبان تایید صلاحیت شده برای حوزه انتخابیه قم تا به امروز به 43 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه این افراد می توانند وارد عرصه انتخابات شوند، درباره مابقی کاندیداها نیز گفت: ما در حال بررسی پرونده ها هستیم، اکثر قریب به اتفاق افرادی که تایید نشده بودند و یا افرادی که صلاحیت شان محرز نشده بود شکایت خود را تقدیم کردند که با بازبینی های صورت گرفته شماری از این افراد تایید صلاحیت شدند.

لطفی در خصوص راه اندازی سایت و ارسال ایمیل از سوی برخی از کاندیداهای انتخابات مجلس در قم، این اقدام را خلاف قانون دانست و تاکید کرد: اگر مواردی باشد قطعا برخورد خواهیم کرد و آنها را مورد پیگیری قضایی قرار خواهیم داد. طبق قانون تبلیغات کاندیداها از چهارم اسفندماه آغاز می شود و به مدت یک هفته نیز ادامه خواهد داشت و در غیر این زمان کارهای تبلیغاتی ممنوع است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که اسامی کاندیداها از سوی فرمانداری رسما اعلام نشود هر نوع آگهی تبلیغاتی از سوی افراد غیر قانونی است و اگر چنانچه کاندیداها به عنوان ستاد پیام و یا پیامکی را ارسال کنند مرتکب تخلف شده اند و اگر رسانه ای نیز نسبت به پوشش و انعکاس آن نیز اقدام کند متخلف به شمار می آید.

لطفی در پاسخ به این سؤال که آیا مواردی نیز از تخلف رسانه ها داشته اید، گفت: در بخش رسانه ها نیز دو نشریه مرتکب تخلف شده اند که در حال رسیدگی به تخلف آنها هستیم. 

وی همچنین با بیان اینکه در دهه مبارک فجر برنامه های گسترده و متنوعی در سطح استان اجرا خواهد شد، ابرازداشت: فعالیت های ستاد گرامی داشت دهه مبارک فجر در قم در قالب 24 کمیته تخصصی از چند ماه قبل برنامه ریزی شده است.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با اشاره به همزمانی ایام الله دهه مبارک فجر با ماه ربیع و هفته وحدت یادآورشد: برای برگزاری مطلوب برنامه های دهه مبارک فجر برنامه های تخصصی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه مراسم عمومی دهه مبارک فجر روز چهارشنبه هفته جاری ساعت 9 صبح در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد، گفت: در سالروز بازگشت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن مردم قم حرکت خود را از سمت حرم مطهر به سمت بیت قدیمی ایشان انجام خواهند داد و بیت ایشان را گلباران خواهند کرد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم، غباروربی و گلباران مزار شهدای استان را از دیگر برنامه های دهه مبارک فجر عنوان کرد و گفت: این برنامه روز پنج شنبه هفته جاری با حضور مسؤولان، خانواده های شهدا و دیگر اقشار مردمی برگزار خواهد شد.

وی گفت: 21 بهمن نیز همزمان با میلاد نبی اکرم(ص) مراسم نور افشانی، میلاد و تکبیرگویی در ساعت 9 شب در سراسر استان و شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم راهپیمایی 22 بهمن را مهم ترین برنامه دهه مبارک فجر در قم دانست و گفت: به فضل خدا حضور مردم در راهپیمایی این روز حماسی، دشمن شکن خواهد بود و ملت بار دیگر مشت محکمی به دهان یاوه گویان و استکبار جهانی خواهند زد.

عسکری مدیرکل ثبت احوال استان قم نیز با اشاره به هفته ثبت احوال عملکرد این اداره کل را تشریح کرد و با اشاره به آمار ولادت و فوت در 10 ماهه نخست سال جاری، ابرازداشت: نام های امیرعلی، علی، امیر حسین، ابولفضل و محمد حسین بیشترین فراوانی را در نامگذاری نوزادان پسر در قم داشته است.

وی گفت: نام های فاطمه، زهرا، زینب، ریحانه، نازنین، ستایش، نرگس، معصومه، هستی و مائده نیز به ترتیب نام های پر طرفدار نوزدان دختر در 10ماهه ابتدایی سال 90 بوده است.

گفتنی است، خانم زهیری مدیرکل جدید بانوان و خانواده استانداری قم نیز در جلسه شورای اداری قم، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات اداره کل امور بانوان استانداری ارائه کرد./924/پ201/ص
ارسال نظرات