۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۲۱۸۱۷
آیت الله استادی:

با توکل به خدا و تدبیر مسؤولان از تهدیدات و تحریم های دشمنان گذر می‌کنیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، تهدیدات و تحریم های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران را مساله تازه ای ندانست و از مردم و مسؤولان خواست با توکل به خدا و تدبیر از این مرحله عبور کنند تا مشکلی متوجه کشور نشود.
آيت الله استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد با اشاره به عزاداری مردم در ماه های محرم و صفر، تاکید کرد: نباید با گناه و کارهای ناپسند اعمالی که در این دو ماه انجام داده ایم را از بین ببریم.

وی تصریح کرد: دشمن و نفس اماره انسان در وهله اول به دنبال این است که افراد در این گونه مراسمات حضور پیدا نکنند، در مرحله بعد به دنبال این هستند که حضور در مراسم عزاداری به معنای واقعی کلمه و مرضی حضرت حق نباشد.

آیت الله استادی یادآورشد: جشن هایی که به مناسبت ماه ربیع و همچنین دهه مبارک فجر گرفته می شود نباید با گناه آلوده شود و همه اقشار مردم باید به این نکته توجه کنند.

وی گفت: در جامعه ما افراد گرفتار و نیازمند فراوان هستند، آیا در چنین شرایطی ما وظیفه نداریم که به دیگران کمک کنیم، این روزها در رسانه ها به ما مژده می دهند که ما یحتاج اسفند و شب عید شما را فراهم کرده ایم. همانگونه که به فکر یک ماه و دو ماه بعدمان هستیم، طبیعی است که باید به فکر آینده دورتر نیز باشیم.

افراد غنی به نیازمندان و محرومان جامعه توجه کنند

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، خواستار توجه افراد غنی به نیازمندان و محرومان جامعه شد و تصریح کرد: در روایات دینی ما آمده است که هر کس بتواند یک خانواده و یا بیشتر را از غم و غصه نجات دهد و آنها را خوشحال کند اجر و ثواب بسیاری نصیب شان می شود.

وی ضمن توصیه نمازگراران به رعایت تقوای الهی، سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) را تسلیت گفت و به تبیین فضائل و مناقب آن حضرت و همچنین بیان احادیث اخلاقی از ایشان پرداخت.

امام جمعه قم بیان داشت: توقع ائمه(ع) و امام زمان(عج) این است که ما باعث زینت و مایه فخر ائمه باشیم، به گونه ای نباشیم که زندگی ما برای اهل بیت مایه ننگ باشد و یا خدایی ناکرده زمانی ما و زندگی یک انقلابی برای انقلاب و نظام ننگ باشد.

به هر بهانه کسی را دفع نکنیم

وی با اشاره به فرمایش معروف مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت جذب حداکثری و دفع حداقلی تاکید کرد: به هر بهانه کسی را دفع نکنیم، چرا روز به روز دشمن درست می کنید، چرا تا کسی یک گوشه پایش را کج گذاشت حرف های بسیاری علیه او بزنیم.

آیت الله استادی با اشاره به دهه فجر، این ایام را گرامی داشت و با بیان اینکه باید شاکر خدا به خاطر نعمت عظیم انقلاب اسلامی باشیم، تصریح کرد: رژیم شاه یک دیو بود که رفت و حضرت امام به عنوان یک فرشته آمد، بحمدلله نظامی اسلامی برپا شده و خدمات بسیاری در عرصه های مختلف صورت گرفته است.

وی استقلال، عدم اتکا به دیگران و اسلامی بودن را سه ویژگی برجسته نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: اینها نعمت های بسیار بزرگی است، اگر رژیم طاغوت می ماند معلوم نبود سرنوشت ما چه بود، باید به خاطر نعمت بی بدیل انقلاب شاکر خدا باشیم.

آیت الله استادی با تاکید بر اینکه مسؤولان در این دهه دستاوردهای سی ساله و چندین ساله اخیر را بیان کنند، یادآورشد: این دهه فرصتی مناسب است برای اینکه قدری تامل شود تا چه پیشرفت هایی داشته ایم و در کجا نقص و مشکل داریم.

وی ابراز داشت: هر مجموعه ای اگر حساب نکرده به تبع از بوق های خارجی بگوید همه چیز بد است به یقین دروغ است و اگر گفته شود همه چیز خوب است نیز خلاف واقع است.

وی گفت: مسؤولان کشور در این دهه فکر کنند ببیند در چه عرصه های دستاورد داشته ایم و در چه عرصه ای نقطه ضعف داشته ایم و با برنامه ریزی مناسب به فکر رفع آن باشیم.

آیت الله استادی با بیان اینکه باید نقاط ضعف با محاسبه معلوم شود، ابرازداشت: ورزش در نظام ما یکی از مسائل مهم است به گونه ای که بخش قابل توجهی از برنامه های صدا و سیما به این مساله اختصاص دارد، نمی شود ورزش را به حال خود رها کرد، حال خودشان بیایند در تلوزیون همدیگر را مسخره کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم ها و تهدیدات دشمنان علیه نظام مقدس اسلامی ابرازداشت: این تحریم ها و تهدیدات همیشه بوده است، باید با توکل به خدا و تدبیر مسؤولان از این مشکلات رد شویم به گونه ای که آسیب نبییم و یا آسیب کمی را متحمل شویم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: آنها دشمن ما هستند و توقعی بیش از این نیست، ما حق هستیم و آنها باطل، آنها نمی خواهند ما پیشرفت کنیم باید با توکل از این مرحله گذر کنیم و روز به روز نظام و کشور ما رو به خوبی و بهبودی باشد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات