۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۲۱۷۶۵
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی مطرح کرد؛

تبلیغ دینی در آذربایجان غربی معطل‌مانده امکانات اولیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: امکانات زیر‌ساختی کافی برای حضور فعال نیروهای تبلیغی اعزامی از قم و یا سایر شهرستان‌ها در استان وجود ندارد.
حجت الاسلام محمدجواد قهرماني، مدير حوزه علميه استان آذربايجان غربي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی، چهارشنبه شب در نشست تخصصی روحانیون و مبلغان‌ با حضور استاندار با تشریح فعالیت های مبلغان حوزوی در استان‌ اظهار کرد: در حال حاضر امکانات اولیه رفاهی موجود از جمله امکان اسکان و ایاب و ذهاب برای حضور فعال نیروهای تبلیغی اعزام شده از قم و یا سایر استان‌ها در آذربایجان غربی کافی نیست.

وی با بیان این که نبود اقامتگاه خاص برای نیروهای تبلیغی غیر بومی یکی از مهم‌ترین مشکلات عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در استان آذربایجان غربی است، افزود: حوزه های علمیه وظیفه دارند در حد توان امکانات رفاهی را برای رفاه هر چه بیشتر نیروهای غیر بومی درهنگام ورود به شهرستان فراهم سازند، ولی با این حال رفع این مشکل نیازمند حمایت های جدی مسؤولان از فعالیت های تبلیغی در استان است.

این مسؤول همچنین برقرار کردن پل ارتباطی میان مکان تبلیغی و نیروی تبلیغی که به ان منطقه اعزام می شود برای هماهنگی و تسهیل در روند فعالیت های تبلیغی را ضروری دانست و افزود: ایجاد این پل ارتباطی می تواند نقش موثری در ارتقای کیفیت و در نهایت کمیت فعالیت‌های تبلیغی در استان داشته باشد.

تحول معنوی جامعه نیازمند تعامل مسؤولان با متولیان دینی و فرهنگی است

حجت الاسلام قهرمانی همچنین تصریح کرد: ایجاد تغییر و تحول عمیق و چشمگیر معنوی و دینی در استان بدون شک نیازمند تعامل و حمایت مسؤولان با متولیان فرهنگی و دینی است.

وی اظهار داشت: افتخار مبلغان مذهبی به عنوان سفیران مکتب الهی اسلام این است که با پاکی، خلوص نیت و متعهدانه و اگاهانه در راه تعمیق و ترویج مفاهیم و مضامین برخاسته از متن صریح قرآن کریم گام برمی‌دارند و در این راه از جان و مال و همه هستی خود دریغ نمی‌کنند.

وی بیان بی پیرایه و صریح معارف دینی برای جلوگیری از ورود شبهه و خرافه به متن معارف اسلامی را رسالت خطیر مبلغان مذهبی خواند و اضافه کرد: مبلغان باید با حضور به موقع و با بصیرت در حوزه های مختلف زمینه را بسط و توسعه مضامین دینی که جامعه امروز تشنه آن است، فراهم سازند.

برپا نشدن نمازهای یومیه در مساجد آفت توسعه فرهنگ دینی

مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی، در ادامه به برگزار نشدن مستمر نمازهای جماعت در مساجد استان و به ویژه شهرستان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: برپانشدن نماز‌های یومیه که ستون اصلی دین محسوب می‌شود در مساجد یکی از آفت‌های بزرگ توسعه فرهنگ دینی است.

حجت الاسلام قهرمانی اظهار داشت: مبلغان باید به صورت مستمر و فعال در شهرستان‌ها و همچنین در مناطق روستایی برای تعمیق و ترویج شعایر دینی و دستورات الهی حضور داشته باشند.

یادآور می شود؛ نشست تخصصی وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی با روحانیون و مبلغان مذهبی با حضور مسؤولان استانی حوزه های علمیه و جمعی از طلاب در محل سالن شماره یک استانداری برگزار شد./936/پ202/س

ارسال نظرات