۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۲۱۵۴۰
استاد حوزه علمیه:

صلوات بر پیامبر و اهل بیت، شعاری دینی و قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، از حضرت رسول الله(ص) و اهل بیت عصمت و طاهرین ایشان به عنوان اشرف مخلوقات یاد کرد و تاکید کرد: صلوات و درود فرستادن بر پیامبر و اهل بیت(ع) شعاری دینی، اسلامی و قرآنی است.
رحلت پيامبر اکرم(ص)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی خراسانی از فضلای حوزه علمیه قم، در شب ارتحال پیامبر ختمی مرتبت، از رسول الله(ص) و اهل بیت عصمت و طاهرین ایشان به عنوان اشرف مخلوقات یاد کرد.

وی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) علت غایی خلقت هستند، تاکید کرد: همان گونه که انسان باید معتقد به وحدانیت و عدالت خداوند تبارک و تعالی باشد، باید ایمان داشته باشد که پیامبر(ص) و اهل بیت شریف ایشان اشرف مخلوقات هستند.

حجت الاسلام حسینی خراسانی تاکید کرد: در نظام هستی، موجودی به شرافت و عظمت پیامبر و اهل بیت ایشان سراغ نداریم، شیخ مفید نیز در این خصوص همان اعتقاد شیخ صدوق(ره) را دارد که پیامبر و ائمه از همه انبیا، فرشتگان و آفرینش هستی افضل و برتر هستند.

وی با اشاره به حدیثی از رسول الله(ص) تاکید کرد: ایشان در این حدیث می فرمایند که احدی مؤمن شناخته نمی شود و اهل ایمان نمی گردد مگر اینکه مرا از جانش، خودش، والدینش و خانواده و فرزندانش و از همه مخلوقات بیشتر دوست بدارد.

استاد حوزه با بیان اینکه باید پیامبر(ص) را از جان خود عزیزتر و محبوب تر بدانیم، تاکید کرد: این یک قانون قرآنی است که خدا و فرشتگان پیامبر(ص) را احترام می کنند چراکه تکریم پیامبر و تجلیل از ایشان یک حکم مسلم اسلامی است و اهل ایمان همه موظف هستند که خاتم الانبیا صلی الله را تکریم و تجلیل کنند.

حجت الاسلام حسینی خراسانی صلوات بر پیامبر گرامی اسلامی و اهل بیت ایشان را شعار احترام به آن حضرت دانست و تاکید کرد: در مسجد و محفلی که نمازگزاران و حاضران به هنگام شنیدن نام مبارک آن حضرت صلوات نفرستند، از احترام به ایشان غافل اند.

وی با تاکید بر اینکه اهل سنت و علمای این مذهب باید به این نکته اساسی توجه کنند، گفت: احترام به پیامبر گرامی اسلامی و اهل بیت امری واجب و تکلیف است و درود فرستادن به ایشان شعاری قرآنی و دینی است.

حجت الاسلام حسینی خراسانی انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر گرامی اسلامی را منشا بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی دانست و تاکید کرد: با وجود توصیه ها و تاکیدات بسیار حضرت رسول الله(ص) متاسفانه امت اسلام حق اهل بیت ایشان را به خوبی ادا نکردند و جفاهای بسیاری در حق ائمه(ع) صورت گرفت. /924/پ203/ع

ارسال نظرات