۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۲۱۳۷۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

فعالیت‌های فرهنگی در حوزه بانوان آسیب‌شناسی شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اقدامات فرهنگی در حوزه بانوان باید آسیب‌شناسی و مورد بررسی قرار گیرد زیرا زنان از تأثیر‌گذارترین عناصر فرهنگی جامعه محسوب می‌شوند.
زنان در جامعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام محمود مرویان حسینی صبح امروز در جلسه ای با جمعیت بانوان فرهیخته و فعال در عرصه فرهنگ دینی استان اظهار کرد: بانوان به دلیل دارا بودن نقش تاثیرگذار فرهنگی در حوزه خانواده و اجتماع اگر تاثیرگذاری به هنگام خویش را نداشته باشند انسجام یک خانواده و اجتماع از هم فرو می پاشد که این امر نشانگر نقش موثر بانوان در عرصه های گوناگون فرهنگی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ یک جامعه متأثر از نقش بانوان است گفت: آسیب شناسی اقدامات فرهنگی بانوان نیازمند شناسایی و انجام برنامه ریزی های گسترده است زیرا بدون تردید زنان هسته فرهنگی اجتماع محسوب می شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی افزود: جمعیت بانوان فرهیخته استان باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و امکانات خویش در زمینه توسعه، آسیب شناسی و نقد فعالیت های فرهنگی بانوان به شکل سازماندهی شده برنامه ها و اهداف خویش را الویت بندی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

فعالیت فرهنگی در بخش بانوان راهبردی باشد

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: فعالیت های فرهنگی در بخش بانوان باید راهبردی، قابل تحقیق و پژوهش و کارشناسانه باشد و بدون اتکا به این سه اصل انجام فعالیت فرهنگی در حوزه بانوان تاثیرگذاری لازم خود را از دست خواهد داد.

وی بیان کرد: هم اکنون دشمن در عرصه جنگ نرم تلاش می‌کند تا عفت را از جامعه بانوان بگیرد به همین دلیل فرهنگسازی در بین زنان سلامت خانواده و به دنبال آن سلامت جامعه را در پی دارد.

وی با بیان این‌که جمعیت بانوان فرهیخته به لحاظ علمی و فرهنگی غنی هستند، اظهار کرد: در عرصه فعالیت‌های فرهنگی بانوان تا جایی که مسیر روشن است نباید تاخیر کرد بلکه باید با شتاب هر چه بیشتر گام برداشت.

وی افزود: در راستا مقابله و رفع آسیب های فرهنگی در حوزه بانوان باید راهکار ارائه کرد تا از ریزش های فرهنگی جلوگیری شود و در مقابل رویش فرهنگی اتفاق بیفتد./930/د102/س

ارسال نظرات