۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۲۱۳۷۲

سوگواره پیام خورشید در خراسان رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری سوگواره پیام خورشید‌ در قالب ارائه محصولات فرهنگی محرم و صفر در سطح استان خبر داد.
محرم
به گزارش خبرگزاری رسا ‌به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام مهدی جودکی اظهار کرد: سوگواره پیام خورشید در راستای شناسایی آثار فرهنگی خوب و شاخص در سطح استان صورت می گیرد.

وی در خصوص کسانی که می توانند در این سوگواره شرکت کنند نیز بیان کرد: تشکل های دینی مرتبط با تبلیغات اسلامی، فعالان فرهنگی و یا دستگاه های مختلفی که اقدام به تولید آثاری در زمینه محرم و صفر داشته اند می توانند در این سوگواره شرکت کنند.

وی با اشاره به زمینه هایی که برای ارسال آثار به این سوگواره فراخوان داده شده نیز عنوان کرد: فعالان فرهنگی می توانند در 5 زمینه دیجیتالی، صوتی و تصویری، مکتوب، هنری و شبکه مجازی آثار خود را به دبیرخانه تبلیغات اسلامی استان ارسال کنند.

حجت الاسلام جودکی افزود: در حوزه دیجتالی نرم افزار یا بازی های رایانه ای، در حوزه محصولات مکتوب کتاب، مجله یا نشریه، در بخش محصولات هنری پوستر، خوش نویسی و هنرهای تجسمی، در بخش محصولات صوتی و تصویری عکس، نماهنگ، پویانمایی و فیلم کوتاه و در زمینه محصولات شبکه مجازی سایت، وبلاگ و نشریه الکترونیکی از جمله محصولاتی است که فعالان فرهنگی می توانند ارائه کنند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان در خصوص فراخوان این سوگواره نیز بیان کرد: فراخوان این سوگواره هم اکنون آغاز شده و تا 4 بهمن ماه نیز ادامه خواهد داشت اما امکان اینکه این زمان تمدید شود نیز وجود دارد.
جودکی تاکید کرد: پیش بینی می شود بین 200 تا 300 اثر فرهنگی به دبیرخانه استان فرستاده شود.

وی در خصوص اهداف برگزاری این سوگواره بیان کرد: شناسایی و معرفی آثار و محصولات فرهنگی با موضوع محرم و صفر و ایجاد بانک اطلاعاتی فرهنگی در این حوزه از جمله اهداف برگزاری این سوگواره است.

وی افزود: بعد از داوری آثار و انتخاب برترین محصولات فرهنگی تولید شده در زمینه محرم و صفر این آثار در نمایشگاه گذاشته می شود و به شکل اختصاصی مسؤولان تشکل‌های دینی و فعالان فرهنگی می توانند از این محصولات دیدن کنند و در پایان نیز مراسمی اختتامیه برای سوگواره پیام خورشید برگزار می شود.

حجت الاسلام جودکی تاکید کرد: چنانچه آثار برتردر حوزه محصولات فرهنگی محرم و صفر فاخر و ارزشمند باشند مورد حمایت جدی قرار خواهند گرفت.

گفتنی است، در سوگواره پیام خورشید از 5 اثر ویژه، 5 اثر عالی و 5 اثر ممتاز به شکل جداگانه تقدیر و تجلیل می شود./930/پ202/س
ارسال نظرات