۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۲۰۳۵۷
عضو خبرگان رهبری:

واقعه عاشورا سرشار از مظاهر توحید است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل در اختتامیه کنگره شعر عاشورایی گفت: احیای مکتب رسول اکرم(ص) تنها به واسطه شهادت امام حسین‌(ع) امکان پذیر بود.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در اختتامیه کنگره شعر عاشورایی که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: انحرافی در جامعه اسلامی پس از ارتحال پیامبر اکرم(ص) به وجود آمده بود، تنها به واسطه شهادت فرزند رسول الله اصلاح می شد.

وی با بیان این‌که نشانه های انحراف جامعه اسلامی پس از واقعه غدیر خم مشهود بود، تصریح کرد: همان هایی که منافقانه ولایت امیرمؤمنان علی(ع) را تبریک می گفتند، سال ها بعد ولایت آن حضرت را کتمان و بعدها فرزند آن بزرگوار را در صحرای کربلا به شهادت رساندند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌که نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) بر ضرورت وجود ولایت رهبری صالح در اداره امور و حاکمیت جامعه تاکید داشت، افزود: امام حسین‌(ع) با قیام خود علیه یزیدیان، اصل بزرگی را ثابت نمود که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است.

وی ادامه داد: عاشورا فرهنگ بسیار ارزشمندی است که افتخار داشتن آن نصیب شیعیان شده است، از این رو باید نسبت به این نعمت بزرگ، دین خود را ادا کنیم، روح بزرگ حماسی در قیام کربلا که در هیچ کدام از قیام های تاریخ نمونه ای از آن را سراغ نداریم برای ما درس بزرگی است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تشریح درس های مکتب عاشورا و عبرت های نهضت حسینی اظهار داشت: واقعه عاشورا سرشار از مظاهر توحید است که در تمام ابعاد زندگیمان باید از پیام های عاشورا بهره بگیریم، دنیای امروز تشنه معارف اهل بیت علیهم الاسلام است.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر پرهیز از غلوگویی و سرودن اشعاری ذلت بار که در شأن اهل بیت نیست، خاطر‌نشان کرد: شاعران عاشورایی باید مراقب باشند تا بهانه‌های واهی به دست دشمنان شیعه ندهند، زیاده روی در احساسات به زیان فرهنگ اصیل عاشوراست.

گفتنی است، بیش از 600 اثر به دبیرخانه کنگره شعر سراسری عاشورایی اردبیل با محوریت عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) رسیده بود که در پایان از صاحبان 44 اثر برتر و 10 اثر برگزیده تجلیل به‌عمل آمد./935/پ202/س
ارسال نظرات