۰۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۲۰۰۸۰
آیت الله موسوی جزایری:

حماسه نهم دی بیعت با حسین بن علی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهواز با تشریح حماسه ماندگار ملت ایران در نهم دی ماه، عنوان کرد: ملت ایران پس از هنجار شکنی فتنه گران دیگر نتوانست بی حرمتی و توهین به مقدسات دینی و به عزای حسینی آنهم در روز عاشوراء را ببیند، خون مردم شهید پرور و ولایتمدار ایران اسلامی به جوش آمد و حماسه ای بی بدیل در تاریخ این مرز بوم ثبت گردید.
آيت الله موسوي جزايري آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اهواز، به تبیین حوادث پس از انتخابات سال 88 و خاموش شدن آن در نهم دی ماه پرداخت.

وی با اشاره به آیه ای از قران کریم مبنی بر این که « أحسب الناس ان یترکوا ان یقولوا امنا وهم لا یفتنون »، بیان داشت: در این دنیا همگان در حال امتحان پس دادنند و در این مقوله هیچکس مستثنی نیست چرا که اینجا دار ابتلا و امتحان است.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که امتحانات دنیوی در همه زمینه ها از جمله بازار و معاملات اقتصادی، شهوات و مقوله های سیاسی، جاه طلبی و قدرت طلبی است، ابراز داشت: باید مواظب خودمان باشیم تا در امتحانات الهی پیروز شویم.

امام جمعه اهواز با بیان این که امتحان پس دادن در زمینه سیاسی سخت تر از سایر آزمون ها است، تصریح کرد: متأسفانه برخی از خواص، فریب وعده کشورهای غربی و حمایت های برخی از مردم خام در داخل کشور را می خورند که این امتحان بزرگ الهی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه سخنانش با بیان این که معنای لغتی فتنه ، دلربا و هوس برانگیز است خاطر نشان ساخت: در انتخابات 88 انتظار نمی رفت برخی خواص جامعه فریب جاه طلبی و توطئه های استکبار جهانی را بخورند.

وی با تشریح حماسه ماندگار ملت ایران در نهم دی ماه، عنوان کرد: ملت ایران پس از هنجار شکنی فتنه گران دیگر نتوانستند بی حرمتی و توهین به مقدسات دینی و به عزای حسینی آنهم در روز عاشوراء را ببینند، خون مردم شهید پرور و ولایتمدار ایران اسلامی به جوش آمد و حماسه ای بی بدیل در تاریخ این مرز بوم ثبت گردید.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که حضور پرشور و شعور مردم در حماسه نهم دی ماه به دو دسته تقسیم می شود، بیان داشت: همه در این حماسه بزرگ حضور داشتند برخی ها که از قبل مانند کوهی استوار در برابر فتنه 88 پشت سر ولی فقیه ایستاده بودند و برخی ها نیز که دچار شبهه و تردید بودند با مشاهده توهین به پرچم امام حسین(ع)، در نهم دی همچون حر بن الریاحی توبه و به آغوش انقلاب اسلامی بازگشتند، در واقع ملت ایران از این آزمایش بزرگ سربلند بیرون آمد.

امام جمعه اهواز با بیان این که نهم دی ماه یعنی بیعت مجدد ملت ایران با حسین بن علی(ع) است، اظهار داشت: بی تردید فتنه 88 با عنایت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) خاموش شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه دوم به مناسبت های هفته پیش رو اشاره کرد و افزود: یازدهم دی ماه روز ولادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و آغاز سال جدید میلادی را به تمامی مسلمانان و همچنین مسیحیان تبریک عرض می کنم.

وی همچنین به رزمایش دریایی ولایت در آب های خلیج فارس، هند و خلیج عدن اشاره کرد و گفت: دنیا بداند این رزمایش پیام صلح را برای کشورهای منطقه و تهدیدی برای متجاوزان به خلیج فارس است.

آیت الله موسوی جزایری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس نهم، تصریح کرد: نامزدهای انتخابات مجلس با رعایت اخلاق اسلامی رقابت های سالم و اسلامی را رقم بزنند و با هدف خدمت کردن به شهر خود وارد شوند و فریب قدرت های جهان را نخورند./9463/پ201/ص
ارسال نظرات