۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۶۹۲
استاندار اردبیل:

انحراف فکری نتیجه فاصله‌‌گیری از روحانیت اصیل است

خبرگزاری رسا ـ استاندار اردبیل در شورای عالی قرآن استان اردبیل گفت: در طول تاریخ هرگاه از روحانیت آگاه و اصیل فاصله گرفته‌ایم، با انحرافات عدیده‌ای رو به رو بودیم.
حسين صابري، استاندار اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، سیدحسین صابری، استاندار اردبیل عصر روز گذشته در نشست شورای عالی قرآن کریم که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: محوریت امور مساجد همان‌گونه که امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند، بایستی با روحانیت باشد.

وی با بیان این‌که مساجد همواره منشاء حرکت‌های معنوی، مذهبی و فرهنگی و بیداری امت اسلامی بوده است، خاطر نشان کرد: عمیق‌ترین و تاثیرگذارترین محافل آموزش قرآن در مساجد با کمترین هزینه و بیشترین ثمربخشی انجام می شود، که این امر نشان از اهمیت کار روحانیت برای تربیت نسل قرآنی در جامعه اسلامی است.

صابری با بیان این‌که دشمنان درصدد خدشه دار ردن چهره روحانیت هستند؛ گفت: در طول تاریخ هرگاه از روحانیت آگاه و اصیل فاصله گرفته ایم، با انحرافات عدیده ای رو به رو بودیم، متاسفانه برخی مسؤولان سابق نگرش مغرضانه ای نسبت به روحانیت داشتند تا جایی که حتی در راه دادن روحانیان به مدارس سنگ‌اندازی می‌کردند.

استاندار اردبیل با تأکید بر اینکه نهضت قرآن آموزی بایستی با مدیریت روحانیت در مدارس و مساجد راه‌اندازی شود، افزود: هر چند موافق اجرای نهضت حفظ قرآن در مدارس هستیم؛ اما باید در این نهضت فراگیر اصل و محور کار که روحانیان و مساجد هستند را مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان این‌که نگرش غلطی نسبت به رسالت روحانیت در جامعه رواج یافته است، گفت: رسالت الهی روحانیت تنها در خواندن نماز میت، سخنرانی مجالس ترحیم، خواندن عقد ازدواج خلاصه نشده است، هدف روحانیت جلوگیری از کج‌ روی‌ها و ناراستی ها است.

همچنین حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تشریح فعالیت نخبگان قرآنی در ادارات استان اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم برای کارمندان در اولیت برنامه های قرآنی این اداره کل قرار دارد.

وی از اجرای طرح تلاوت قرآن با محوریت مساجد و روحانیان خبر داد و گفت: نوآوری، ابتکار و بهره مندی از مربیان روحانی قرآن از دیگر اولیت های کاری این مرکز در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است./935/پ201/س
ارسال نظرات