۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۱۹۵۰۱
آیت الله نورمفیدی:

هنجارشکنان فتنه 88 مزدور واقعی بودند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه عظیم نهم دی، گفت: حضور میلیونی ملت ایران در این روز پاسخ دندان شکنی به مخالفان هویت ایرانی اسلامی بود.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن حماسه عظیم نهم دی‌ گفت: حضور مردم در 9 دی جوابی دندان شکن برای کسانی بود که می خواستند با ولایت فقیه مقابله کنند.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: نهم دی روزی است که در سال 88 مردم ایران مانند همیشه که پشتیبان نظام بودند در تظاهراتی گسترده برای دفاع از ولایت فقیه و ارزش های اسلامی به میدان آمدند و جلوی یک خطر بزرگ را گرفتند.

وی تصریح کرد: این حضور پاسخ به هنجار‌شکنی و بی‌احترامی گروهی مزدور بود که به عنوان دفاع از یک گروه سیاسی پس از انتخابات ریاست جمهوری ساختار شکنی کردند.
 
امام جمعه گرگان ادامه داد: این مزدوران در روز عاشورا با اهانت به مقدسات اسلام، قرآن و امام حسین(ع) احساسات مردم را آنچنان جریحه دار کردند که خشمگینانه وارد عرصه شدند و نشان دادند هویت ملت ایران به اسلام، قرآن و امام حسین(ع) است.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم به دشمنان و دنیا نشان دادند، آنهایی که می خواستند این آشوب در ایران ادامه پیدا کند، ایران در حاکمیت خود محور دارد و ان محور نظام ولایت فقیه است.
 
آیت الله نورمفیدی افزود: رابطه مردم با این حاکمیت یک رابطه شرعی و بر اساس محبت دو سویه است که با محبت قابل گسست نیست و آمریکا و اسرائیل غاصب آرزوی حاکمیت بر ایران را به گور خواهند برد.
 
وی اظهار داشت: کسی نمی تواند با نظامی که مبتنی بر این اساس است کاری کند و نهم دی جواب دندان شکنی بود برای کسانی که خواب و خیال های دیگری در سر داشتند.
 
آیت الله نورمفیدی با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از عراق یاد آور شد: این نیروها 9 سال در عراق حضور داشتند و در این مدت بیش از یک میلیون زن بیوه شدند و طبق برخی آمار بیش از چهار میلیون کودک یتیم و بی سرپرست شدند.

خطیب نماز جمعه تصریح کرد: بسیاری از سرمایه های مادی و معنوی این کشور از دست رفت و برای خود امریکا نیز خسارات زیادی در بر داشت.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: بیش از یک هزار میلیارد دلار هزینه این جنگ شد، چهار هزار سرباز کشته و سی هزار نفر زخمی شدند.
 
آیت الله نورمفیدی با تأکید بر این که این جنگ هم برای آمریکا و هم برای عراق خسارات زیادی داشت گفت: آمریکا به بهانه هایی چون مبارزه با تروریسم، از بین بردن سلاح های کشتار جمعی و برقراری دموکراسی وارد عراق شد، اما نه تنها هیچ مدرک و سندی دال بر وجود سلاح های کشتار جمعی ارائه نداد بلکه وقتی حکومت نوری مالکی در عراق برپا شد از آن حمایت نکردند و درصدد تضعیف آن بودند.

خطیب جمعه گرگان اظهار داشت: در حال حاضر هم که سربازان آمریکایی از عراق خارج شدند گروه های آمریکایی فعالیت های خرابکارانه دارند و طی چند روز گذشته بیش از 180 نفر مجروح و 64 نفر کشته شدند.

وی در ادامه با اشاره به این که عراق کشور برادر ما است، گفت: شرایط کنونی این کشور شرایطی دشوار و حساس است و مهم‌ترین هدف نوری مالکی برقراری وحدت ملی است که می تواند جلوی توطئه‌های آمریکا بایستد.
 
امام جمعه گرگان در ادامه افزود: همه گروه های سیاسی و مذاهب مختلف عراق باید حواسشان باشد که پس از این دوران سخت به خصوص با راهنمایی‌های آیت الله سیستانی بتوانند از این گرداب‌ها عبور کنند و کشورشان را نجات دهند.
 
آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به میلاد حضرت عیسی مسیح گفت: وظیفه همه متدینان این است که به همه انبیاء از آدم تا خاتم احترام بگذارند چرا که همه آنها سفیران الهی هستند.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر دستورات انبیاء برای متدینین سرمشق باشد دنیا روال دیگری به خود می گیرد.
 
وی در ادامه به هفته ثبت احوال اشاره کرد و گفت: ثبت احوال از وظایف بسیار مهم مملکت است که ارزش زیادی دارد و شاید مورد توجه بسیاری از ما نباشد.
 
امام جمعه گرگان در ادامه گفت: هویت یک ایرانی با فعالیت‌های ثبت احوال مشخص می‌شود، در غیر این صورت ممکن است یک فرد غیر ایرانی با ایرانی معرفی کردن خود در کشور دست به اقدامات خرابکارانه بزند.
 
آیت الله نورمفیدی در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان ضمن تبریک سالروز میلاد امام محمد باقر(ع) گفت: گذشتگان ما آنچنان وابسته به دنیا بودند که گویا بنده دنیا هستند و آن را به هرچیزی مقدم می دانستند.
 
وی ادامه داد: وقتی اجل این افراد رسید بدون هیچ توشه ای از دنیا رفتند در حالی که سفر آخرت توشه نیاز دارد.

وی افزود: آنهایی که برده دنیا بودند دست خالی رفتند و دنیا کمکی به انها نکرد و جز تنگی جا و تشنگی و گرسنگی چیزی به آنها نداد./950/پ201/س
ارسال نظرات