۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۱۹۳۷۲
سرپرست سازمان اوقاف:

صحیفه سجادیه یک منشور اخلاقی است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست سازمان اوقاف کشور گفت: صحیفه سجادیه، منشور اخلاقی است و هرکس با آن مأنوس شود، هرگز میل به جدایی از آن ندارد.
امام سجاد حجت‌الاسلام علي محمدي، سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه کشور،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، کنگره ملی امام سجاد(ع) امروز با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی در آستانه امامزاده ابراهیم بابلسر برگزار شد.

حجت الاسلام علی محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی به این کنگره گفت: امام سجاد(ع) در واقعه عاشورا با وجود بیماری ای که داشتند بعد از زینب کبری، پشتوانه معنوی بزرگی برای اسرا محسوب می شدند و رسوایی دستگاه ظلم و جور بعد از شهادت امام حسین (ع) توسط امام چهارم شیعیان و آگاه ساختن جامعه منحرف آن زمان از پلیدی های آل امیه، همگی نشان از شجاعت آن حضرت با وجود خفقان آن دوران دارد.

در ادامه این پیام آمده است: دوران امام سجاد(ع) پس از واقعه تاریخی کربلا، سختی های بسیاری بود و ایشان به دلیل خفقان بنی امیه نمی توانستند عملا در مقابل دشمنان بایستند، از این رو بهترین راه و زمینه قابل بهره برداری که می توانست اثر گذار باشد، ادعیه بیان شده از زبان ایشان است که در مجموعه صحیفه سجادیه تجمیع شده است.

حجت الاسلام محمدی در ادامه پیام خود افزود: صحیفه سجادیه، منشور اخلاقی است و هرکس با آن مأنوس شود، هرگز میل به جدایی از آن ندارد و از این رو به نسل جوان و همچنین مبلغان توصیه می شود که در مسیر مثبت و مبتنی بر آموزه های وحی حرکت کنند، چرا که این سرچشمه زلال، آدمی را سیراب می کند، اما در مقابل، عرفان های کاذب جز مسائل مخدوش چیزی برای ما به ارمغان نمی آورند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان این پیام افزود: توصیه می شود تا جایی که زمینه ها برای راهیابی به قلل رفیع انسانیت وجود دارد، به حرف های یافته شده افرادی که در پی نام و نان هستند، اکتفا نشود، چرا که آنها در پی انحراف نسل ها هستند، بنابراین باید هم نسل جوان و هم فرهنگ بانان، این مسیر را از طریق مختلف برای نسل جوان در جامعه فراهم و همواره کنند.

گفتنی است، کنگره ملی امام سجاد(ع) امروز با حضور شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی به ویژه استاندار مازندران در آستانه امامزاده ابراهیم بابلسر آغاز به کار و عصر امروز به کار خود پایان داد./950/پ202/س
ارسال نظرات