۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۱۸۵۷۲

توهین یکی از علمای وهابی کویت به عزاداری حسینی

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه مسجد مبارک شنار کویت، شیعیان را مشرک خواند و نسبت به عزاداری امام حسین(ع) اهانت کرد.
عزاداري حسيني
به گزارش خبرگزاری رسا، علما، نمایندگان و شخصیت های مختلف پارلمان کویت اظهارات گستاخانه خطیب جمعه مسجد مبارک شنار در منطقه الصباحیه علیه شیعیان و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را به شدت محکوم کردند.

فرج الخضری، دبیرکل تجمع ثوابت الشیعه ضمن محکوم کردن این گستاخی گفت: ادامه تجاوز برخی از خطبای مساجد به تشیع و نمادها و عقاید شیعیان پدیده ای بسیار خطرناک است که وحدت ملی را مورد تهدید قرار می دهد و متاسفانه هیچ واکنشی جدی نسبت به این اشتباهات در کشور انجام نمی گیرد.

وی افزود: خطیب جمعه مسجد مبارک شنار در منطقه الصباحیه به مذهب شیع توهین و نسبت به عقاید شیعیان ابراز شک و تردید کرد، این تجاوزات در حالی صورت می گیرد که وزارت اوقاف بارها بر لزوم پایبندی خطبا به منشور مساجد تاکید کرده است.

دبیرکل تجمع ثوابت الشیعه کویت با اشاره به اظهارات گستاخانه دو تن از خطبا علیه شیعیان در ماه های گذشته تصریح کرد: مشخص نیست سریال تکفیر شیعیان از سوی خطبای برخی از مساجد تا چه هنگامی ادامه خواهد یافت، این پدیده به جاهای خطرناکی رسیده و جامعه را در معرض خطر قرار داده است.

عدنان المطوع از سیاستمداران شیعه کویت نیز نسبت به این گستاخی واکنش نشان داد و تاکید کرد: این حادثه نشان داد که تجاوز به مذهب تشیع که از سوی برخی تجمع های دینی با هدف بروز ناامنی و مخدوش ساختن چهره دموکراسی و همزیستی مسالمت آمیز مردم در کویت انجام می گیرد همچنان ادامه خواهد یافت. واکنش جامعه به این اقدامات به صورت غلط به خارج مخابره می شود به طوری که حقوق بشر و آزادی عقیده در کویت مخدوش به نظر می رسد و این کشور رتبه پایینی در جایگاه حقوق بشر جهان کسب کند.

وی از عملکرد وزارت اوقاف در قبال توهین به شیعیان انتقاد کرد و اظهار داشت: وزارت اوقاف مسوول نظارت بر خطبای مساجد است و باید کسانی که به عقاید ادیان و مذاهب می پردازند را متوقف سازد، وزارت کشور و سازمان های اجتماعی نیز وظیفه دارند در برابر این اقدامات بایستند.

خالد الشطی از حقوقدانان کویت سخنان خطیب جمعه مسجد مبارک شنار را نشان دهنده اندیشه های تکفیری وی توصیف کرد و ادامه داد: خطیب جمعه مسجد مبارک شنار وابسته به مدرسه ای تکفیری است که می خواهد کویت را به هلاکت برساند و این کشور را به مکانی برای تعدد مذاهب و عدم احترام به دموکراسی مبدل سازد.

وی نسبت به ادامه وضعیت کنونی هشدار داد و گفت: زبان این مدرسه همان زبان اعراب جاهلیت، طالبان و القاعده بوده و پیامد شیوه های آموزشی، عملکرد اوقاف، روش های اطلاع رسانی و بی تفاوتی پارلمان است، این عوامل موجب شد تا خطبه ننگین مسجد مبارک شنار بوجود آید و اگر کویتی ها نتوانند فتنه مذهبی و افراطی گری را از بین ببرند در آتش فتنه خواهند سوخت.

الشطی برخورد قاطع دولت با عامل این جنایت برای عدم تکرار اقدامات مشابه را خواستار شد.

جلیل الطباخ، وکیل برجسته شیعه کویت نیز با اشاره به تلاش غرب برای بروز فتنه در میان مسلمانان تصریح کرد: سخنان خطیب جمعه مسجد مبارک شنار در چهارچوب برنامه های صهیونیسم جهانی علیه مسلمانان شیعه و گسترش فتنه در کویت انجام گرفت، این اقدام مخالف صریح اخلاق اسلامی و عرف کویت و همچنین تجاوز به قانون اسای به شمار می آید و از مدت ها پیش برنامه ریزی شده است.

گفتنی است خطیب جمعه مسجد مبارک شنار کویت در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته منطقه الصباحیه با حمله شدید به عقاید شیعیان، پیروان اهل بیت (ع) را مشرک خواند و تاکید کرد که افعالی که شیعیان انجام می دهند غیر اسلامی است.

وی ریشه های تشیع را سراسر شرک و ظلم و عاری از هرگونه نشانه ای از اسلام توصیف کرد و اظهار داشت که شیعیان به مراتب از یهودیان بدتر هستند.

خطیب جمعه این مسجد حتی نسبت به شعارهای «یاحسین» و «یا اباعبدالله» نیز واکنش نشان داد و خاطر نشان ساخت که شیعیان تنها شرک را پیگیری می کنند و اعمال آنها باطل است و شیطان را مسرور می سازد./980/ب901/گ
ارسال نظرات