۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۱۸۴۱۱
استاد حوزه علمیه:

آیت الله میرمهدی عالمی عامل و متواضع بود

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید و فضلای حوزه با بیان اینکه آیت الله میرمهدی عالمی عامل و بدور از تجملات و شهرت بود، خاطرنشان کرد: ایشان هیچ گاه به دنبال مطرح کردن خود نبود و همواره پناهگاه مردم بود.
آيت الله ميرمهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رسولی از اساتید و فضلای حوزه، پنج شنبه شب در مراسم بزرگداشت آیت الله سیدنورالدین میرمهدی از علمای استان مرکزی که با حضور حضرت آیت الله سبحانی و شماری از اعضای جامعه مدرسین و شخصیت های حوزوی در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، به تجلیل از شخصیت این عالم ربانی پرداخت.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله میرمهدی از وی به عنوان عالمی عامل یاد کرد و ابرازداشت: ایشان مردی پاک، خوش اخلاق، متواضع، همواره ملجا و پناهگاه مردم بود.

این استاد حوزه با بیان اینکه آیت الله میرمهدی در زندگی فردی و اجتماعی خود از تجملات بدور و همواره ساده زیست بود، خاطرنشان کرد: این عالم ربانی هیچ گاه مردم را به سوی خود دعوت نمی کرد؛ بلکه همواره مردم را به دین و خدا دعوت کرد.

وی یادآورشد: آیت الله میرمهدی از نظر اخلاقی بسیار متین، متواضع و خوش برخورد بود و عمر شریف و با برکت خود را در راستای خدمت به مردم و نشر علوم اهل بیت(ع) صرف کرد.

حجت الاسلام رسولی با تاکید براینکه آیت الله نورالدین میرمهدی با عمل و رفتار خود مردم را به سوی دین و نیکی ها دعوت می کرد، اظهار داشت: ایشان در برخورد با مردم با کمال ادب و متانت رفتار می کرد، از این رو مردم به اخلاق حسنه ایشان غبطه می خوردند و همین مساله نیز سبب گرایش مردم به ایشان شده بود.

وی ارتحال آیت الله میرمهدی را ضایعه ای برای استان مرکزی دانست و یادآورشد: ایشان با وجود اینکه از علمای بزرگی اجازه اجتهاد داشت، اما هیچ گاه در این وادی وارد نشد و همواره ساده می زیست و به دنیا و مظاهر آن و همچنین شهرت بی اعتنا بود.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی به تبیین جایگاه علما پرداخت و از آنان به عنوان مرزبانان دین و وارثان انبیا و اولیای الهی یاد کرد.

وی افزود: هرگاه عالمی از دار دنیا رحلت می کند ثلمه ای در جامعه ایجاد می شود که هیچ چیز نمی تواند جای آن را پر کند، آیت الله سیدنورالدین میرمهدی این گونه شخصیتی بود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات