۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۱۸۲۷۶
حجت الاسلام پناهیان:

ولایتمداری با صبر و بصیرت توأم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان، با تاکید بر اینکه ولایتمداری با صبر و بصیرت توأم است، از حضرت عباس به عنوان الگوی تبعیت از ولایت یاد کرد و ولایت فقیه در عصر غیبت را شعبه ای از ولایت ائمه معصومین(ع) دانست.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان از اساتید حوزه و دانشگاه عصر تاسوعای حسینی در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سرور و سالار شهیدان که در دبیرستان امام صادق(ع) قم برگزار شد، به تبیین اهمیت صبر انقلابی و نقش آن در عبور از فتنه های سخت و پیچیده پرداخت.

وی در ادامه به تبیین شخصیت حضرت اباالفضل العباس(ع) پرداخت و از ایشان به عنوان الگوی ولایتمداری یاد کرد و گفت: حضرت عباس(ع) قمربنی هاشم در مسیر ولایتمداری متحمل مرارت ها و سختی های بسیار شد.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه با انتقاد از برخی سخنان نسنجیده، ابراز داشت: با ولی فقیه است که امام حسین(ع) حفظ می شود، ولایت فقیه در عصر غیبت شعبه ای از ولایت ائمه معصومین(ع) است.

وی با بیان اینکه شهدا ولایتمدار بودند، بیان داشت: اگر کسی ادعای ولایتمداری دارد باید صبور باشد و اصلا ولایتمداری با صبر و بصیرت توأم است و همه ما باید در ولایتمداری ثابت قدم باشیم به گونه ای که موجبات رضایت امام عصر(عج) را فراهم کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) انسان هایی صبور و شکیبا هستند، تصریح کرد: ولایت مداری انسان را صبور و از خطاها مصون می کند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات