۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۰۹۰
آیت الله نورمفیدی:

عاشورا و کربلا اسلام را زنده کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، قیام عاشورا را احیاء کننده اسلام ناب دانست و گفت: باید در ماه محرم در پی کسب معرفت و بصیرت حسینی باشیم.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر گرگان گفت: حادثه عاشورا و قیام کربلا جریانی بود که اسلام را احیا و زنده کرد و ما باید از عزاداری ها و مراسمی که به این مناسبت ها برگزار می کنیم، مراقبت و مواظبت کنیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: باید چراغ هدایت و کشتی نجات بودن امام حسین (ع) را برای این زندگی زیر سوال نبریم و نگذاریم که تاریخ عاشورا تحریف شود.

به گفته وی، تاریخ عاشورا از این بابت مورد توجه قرار گیرد، زیرا با توجه به این که همه امامان، خود شهید بودند، برای امام حسین (ع) عزاداری کردند و به همه نیز توصیه کردند که به خوبی برای اباعبدالله الحسین (ع) عزاداری کنند.

وی تصریح کرد: تاریخ عاشورا و نهضت عاشورا خیلی روشن است و توجه ای که ائمه معصومین(ع) به این سمت دادند، برای این است که این تاریخ همیشه زنده بماند. 

امام جمعه گرگان ادامه داد: فلسفه عاشورا و تاریخ آن برای همه روشن است، اما عده ای دانسته و ندانسته تاریخ عاشورا را تحریف می کنند که به هیچ وجه این مسأله با نهضت عاشورا و شخصیت امام حسین (ع) نمی سازد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: شخصیت های دیگری نظیر شهید مطهری بودند که عاشق واقعی امام حسین (ع) بودند و برای مقابله با تحریف در این خصوص، کارهای ارزشمندی چون نوشتن کتاب حماسه حسینی را تالیف کرد.

آیت الله نورمفیدی در ادامه گفت: قیام امام حسین (ع) یک قیام اصولی بود و اگر روضه می خوانیم، مداحی می کنیم و منبر می رویم، حرفی نزنیم که با آن اساس آن تناقض داشته باشد.

وی ادامه داد: باید طوری عزاداری کنیم تا از آن لذت واقعی ببریم و زمانی که به زیارت ائمه می رویم، باید ارتباط معنوی و روحی داشته باشیم و مراقب باشیم گرفتار تحریف و انحراف نشویم و از اصول خارج نشویم. 

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: این نیرو چه در ارتش و چه در سپاه پیشرفت های خوبی داشته که نمونه بارز آن ناوشکن جماران است که کلیات آن از طراحی تا تولید و ساخت از سوی نیروهای داخلی انجام شده است.

وی یادآور شد: امروز حضور نیروی دریایی کشورمان در آبهای منطقه و آزاد جهان خوب است و ماموریت هائی که برعهده آنان نهاده شده را به خوبی انجام می دهد و فرماندهی کل قوا نیز از این نیروها بسیار راضی هستند.
 
به گفته خطیب جمعه گرگان، حضور نیروهای دریایی ارتش و سپاه کشور، باعث ایجاد رعب و ترس برای کسانی شده می خواستند به کشور، دین، اسلام و انقلاب لطمه بزنند.

آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن 16 آذر، روز دانشجو با گرامیداشت این روز، گفت: دانشجویان امروز، مدیران امروز و فردای جامعه هستند و چون می خواهند کشور امام زمان (ع) را اداره کنند، باید مسلح به سلاح ایمان و علم و عمل باشند.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: این مسلح شدن چیزی است که همه ملت و آحاد جامعه از این قشر می خواهند و دانشجویان امروز جامعه باید رهرو دانشجویانی باشند که در آن زمان دست به قیام زدند و در راه به ثمر رساندن این نظام و انقلاب به شهادت رسیدند.

خطیب جمعه گرگان در خطبه اول با اشاره به ایام محرم و قیام عاشورا گفت: چون سیدالشهدا چراغ هدایت و کشتی نجات است، بنابراین تکرار این قضیه و نکاتی نو و تازه، اگر مطرح شود، برای جامعه ما مفید است.

آیت الله نورمفیدی افزود: علت قیام امام حسین (ع) برای اصلاح جامعه خود در آن زمان بود و احساس می کرد که جامعه دچار انحراف و فساد شده است.

به گفته خطیب جمعه گرگان، اساس دعوت انبیاء و خاتم انبیاء بر چند اصل و پایه استوار است که از آن جمله می توان توحید، عدالت، رهبری و امامت و در نهایت کرامت انسانی و ارزش های اخلاقی و رفتاری اشاره کرد.

وی اظهار داشت: جامعه ای اگر نماز، روزه و حج داشته باشد، اما بر پایه و اساس مستحکم نباشد، ارزشی ندارد و اسلام در چنین جامعه ای در خطر خواهد افتاد. 

امام جمعه گرگان یادآور شد: سیدالشهداء (ع) به این نتیجه رسیده بودند، که توحید، عدالت، رهبری و امامت و کرامت انسانی و ارزش های اخلاقی و رفتاری مخدوش شده و چنین فضائی نیاز به اصلاح دارد./950/پ201/ص
ارسال نظرات