۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۱۷۵۸۸
امام جمعه موقت گرگان:

تقویت امر به معروف و نهی از منکر سبب احیای همه ارزش‌های دینی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت گرگان با مهم ارزیابی کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: تقویت این فریضه دینی سبب احیای همه ارزش‌های دینی خواهد شد.
نماز جمعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام رضایی، امام جمعه موقت گرگان در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان گلستان، با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام، گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو اصل فراموش شده از فروع دین است که باید در جامعه اسلامی تقویت شود.

وی با بیان این که نامگذاری هفته اول آغاز سال جدید قمری به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و این نامگذاری به علت قیام خونین سیدالشهداء (ع) است، افزود: احیاء و اجرا فریضه امر به معروف و نهی از منکر امروز یکی از وظایف همه آحاد جامعه و از رسالت های مهم روحانیت است.

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: ما باید این فریضه الهی را از خانه های خود شروع کنیم و به مراتب تا هر جایی که توان دارد، مسؤولیت انسان مضاعف می شود.

وی ادامه داد: امروز نسل جوان ما اموز در معرض خطر گسترده ای قرار دارند و باید با ترویج صحیح ارزش های ناب اسلامی در جهت واکسینه کردن آنها گام برداریم.

حجت الاسلام رضایی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن پنج آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی‌(ره) گفت: بسیج مردمی از عنایات حضرت حق تعالی است و برکات زیادی برای مردم و نظام داشته است. 

وی در ادامه افزود: البته پنج آذر در کنار فرمان حضرت امام برای تشکیل بسیج، حادثه مهم دیگری را در این استان و شهرستان گرگان، رقم زد که آن حادثه به شهادت رسیدن 14 نفر از مردم مؤمن و حق طلب گرگان و مجروح شدن بیش از صد نفر بوده است.

امام جمعه گرگان ادامه داد: در تظاهرات پنجم آذر گرگان، این بار نیروهای ژاندارمری در برابر مردم ایستادند و آنان را به رگبار و گلوله بستند که مجروحین آن زمان به بیمارستان پهلوی سابق و پنج آذر گرگان منتقل شدند که باز هم نیروهای ژاندارمری با حضور در بیمارستان عده ای را در آنجا به شهادت رساندند.
 
وی یادآور شد: 5 آذر سال 57 و همچنین سال 58 یادآور خاطرات بسیار مهمی است و اگر نبود سلحشوری مردم و آن شهدا که جانشان را در راه دین و انقلاب دادند، امروز امنیت، آرامش و عزت نداشتیم.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: باید این روز را محترم بشماریم و درس های فراوان از این روز و دلاورمردی های قیام کنندگان این روز بگیریم.

حجت الاسلام رضایی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سیدحسن مدرس گفت: رضاخان تحمل این مرد و روحانی مبارز و خستگی ناپذیر را نداشت و با تبعید وی به نیشابور، ابتدا می خواست با نوشاندن زهر به وی، ایشان را به شهادت برساند، اما چون از این راه نتوانست، وی را ترور کرد و این روز، به نام روز مجلس نامگذاری شده است.
 
خطیب موقت جمعه گرگان در خطبه اول با اشاره به آیات و روایات اهل بیت‌(ع) گفت: براین اساس همه موجودات و مخلوقات الهی، حیاتی دارند و مرگی نیز خواهند داشت. 
 
وی در بخش دیگری از سخنان افزود: انسانی موجب حیات زمین است که عالم و عامل باشد و نیت خالص داشته باشد و این اخلاص برای خدا باشد.
 
وی تاکید کرد: آنچه به عمل ما ارزش می دهد و خدا به عمل ما توجه می‌کند، مسأله اخلاص است و عمل هر فرد باید فقط برای رضای خدا باشد.

حجت الاسلام رضایی افزود: باید سعی کنیم در زندگی دست دیگران را بگیریم و به خلق خدا کمک کنیم و اگر به مظلومی کمک می‌کنیم این کمک و عمل خالص و برای رضای خدا باشد./950/پ201/س
ارسال نظرات