۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۱۱۷۱۶۰
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی:

روحانیت همواره در خط مقدم دفاع از تمامیت ارضی و ارزشی اسلام بوده است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی با اشاره به کارکردهای روحانیت مبارز در هشت سال دفاع مقدس گفت: در طول تاریخ، هرگاه نگاه خصمانه ای به ایران شده، روحانیت در جلوترین سنگر به دفاع پرداخته است.
شب شعر شهدا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار غفاری، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی، شب گذشته در شب شعر یادبود شهدای روحانی استان های خراسان با عنوان «شاهدان قدسی» اظهار داشت: در طول تاریخ همبشه در مقابل روحانیت متعهد و آگاه، دو گروه صف آرایی داشته اند؛ نخست کسانی که معتقدند سیاست را نباید به دیانت آلوده کرد وگروهی دیگر که معتقدند نباید دیانت را به سیاست آلوده کرد.

وی با بیان اینکه گروه اول را، گروه اول سکولارها و روشنفکران دینی و گروه دوم را متحجرین شکل می دهند، افزود: کسانی که امروز در اوج بیداری اسلامی و سیل خونی که از شیعه وسنی در خیابان ها می ریزد، خط مبارزه را از مقابله با نظام سلطه به مقابله با اهل سنت می کشند جزو همین گروه ها هستند.

غفاری با اشاره به کارکردهای روحانیت مبارزدر هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: حضور در همه عرصه های فردی و اجتماعی جامعه، دفاع از سرزمین، ملت و کشور ایران و دفاع از اسلام از مهمترین کارکردهای روحانیت در دفاع مقدس بوده است. در طول تاریخ، هرگاه نگاه خصمانه ای به ایران شده، روحانیت در جلوترین سنگر به دفاع پرداخته است.

رییس ستاد یادواره شهدای روحانی استان های خراسان تصریح کرد: دو رسالت عمده روحانیت در دفاع مقدس که به شخصه از نزدیک شاهد آن بودم، کسوت رزم بود که در این جهت، 4500 شهید روحانی تقدیم انقلاب شد ودیگری، همان وظیفه ذاتی روحانیت وحوزه یعنی تبلیغ ونشر معارف دینی بود.

وی ادامه داد: روحانیت در هشت سال دفاع مقدس همواره در دو شاخه رزمی تبلیغی و رزمی فرهنگی در تلاش بود تا از یک سو سطح آگاهی و اعتقادات و اخلاقیات و از سوی دیگر روحیه شهادت طلبی و ایثارگری رزمندگان را بالا بردو آنان به خود وانهاده نشوند .

رییس ستاد یادواره شهدای روحانی استان های خراسان اظهار داشت: اگر نبود نفَس الهی علمای بزرگ و مراجع تقلید همچون آیات نوری همدانی، مشکینی، اشرفی اصفهانی، دستغیب، مدنی و میرزا جوادآقا تهرانی چه بسا رشادت های جانانه جوانانمان را شاهد نبودیم.

غفاری در پایان خاطرنشان کرد: برنامه های اجلاسیه بزرگداشت 533 شهید روحانی استان های خراسان به همت ستاد یادواره شهدای روحانی با همکاری 17 سازمان از 19 آبان تا سوم آذرماه در مشهد برگزار می شود.

گفتنی است اجلاسیه بزرگ 533 شهید روحانی استان های خراسان با عنوان «سبکبالان عرشی» با حضور آیت الله ناصر مکارم شیرازی سوم آذرماه ساعت هشت صبح در محل سالن همایش های بین المللی صداسیمای خراسان(صبا) برگزار خواهد شد.

همچنین اجتماع عظیم روحانیان همزمان با روز مباهله به منظور تجدید عهد باشهدا با عنوان «پرچمداران انتظار » با حضور آیت الله علم الهدی سی ام آبان ساعت 9:30 در محل مدرسه عالی نواب از سوی بسیج طلاب و روحانیان خراسان و همایش بازخوانی وصایای شهدای روحانی با عنوان «بربال خاطره» با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی وبه همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، اول آذرماه ساعت 18 در محل مدرسه عالی نواب از دیگر برنامه های مقدماتی اجلاسیه 533 شهید روحانی استان های خراسان محسوب می شود./930/پ202/ص
ارسال نظرات