۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۱۷۰۵۹
امام جمعه موقت گرگان:

بسیج حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت گرگان با اشاره به در پیش بوده هفته بسیج، این نیروی مردمی را حافظ ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل معرفی کرد و گفت: کارنامه بسیج در سه دهه اخیر بسیار روشن و شفاف است.
بسيج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت السلام محمد قاسم لیوانی، امام جمعه موقت گرگان، امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت هفته کتابخوانی گفت: دغدغه اصلی مسؤولان و متولیان امر کتاب، فرهنگ سازی و تشویق مردم به امر کتاب و کتابخوانی باشد.

خطیب موقت جمعه گرگان افزود: مسؤولان نباید تنها به امر جمع آوری و حفظ کتاب در کتابخانه ها اهتمام داشته باشند، بلکه برای دعوت مردم به امر مطالعه بیشتر و حضور در کتابخانه ها، باید برنامه ریزی کنند.

به گفته وی، عاریه دادن کتاب به شیوه های مختلف، دعوت مردم برای عضویت در کتابخانه ها و همچنین برگزاری همایش ها و سمینارهای عمومی در این خصوص، می تواند از راهکارهای مفید در این زمینه باشد.
 
وی تصریح کرد: باید کاری کنیم که کتابخانه ها مملو از جمعیت شود و برای نشستن در کتابخانه ها وقت بگیرند و این مسأله در واقع در مردم انگیزه مطالعه ایجاد می کند و از سوی دیگر، اوقات فراغت مردم نیز پر خواهد شد. 

خطیب جمعه گرگان ادامه داد: علم در گذشته به دو صورت به دست ما می رسید که یکی به وسیله حفظ مطالب سینه به سینه می چرخید و تا امروز به دست ما رسیده و دیگری به روش کتابت و نوشتاری بوده است که از نسل های گذشته به امروز رسیده است.

حجت الاسلام لیوانی افزود: کتاب بسیار ارزشمند و گران بهاء است، طوری که در برخی آیات قرآن کلمه کتاب از سوی خداوند بکار برده شده که نشان از این مهم دارد، اما از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که کتاب باید مورد مطالعه قرار گیرد و مردم در واقع با کتاب مأنوس شوند، تا فواید آن برای ما روشن شود.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج گفت: امروز بسیج مسؤولیت های سنگینی برعهده دارد که خدمات رسانی به مناطق و مردم محروم و حضور در عرصه های علمی و صنعتی نمونه های بارز و مشهود آن است.
 
حجت الاسلام لیوانی اظهار داشت: امام در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دستور تشکیل بسیج 20 میلیونی را صادر کرد و فرمان برای زمانی بود که جمعیت ایران، نصف جمعیت فعلی بود، حال که جمعیت افزایش یافته، باید ارتش بسیج نیز جمعیتش افزایش یابد.
 
وی تاکید کرد: بسیج در دوران دفاع مقدس وظایف سنگینی برعهده داشت که حضور در عرصه های مختلف جنگ و دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروهای حاضر در منطقه جنگی، را می توان یادآور شد.
 
امام جمعه موقت گرگان در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و گفت: پس از آن که این شهر به تصرف نیروهای بعثی در آمد، ‌امام خمینی(ره) بلافاصله دستورداد تا این شهر فردای آن روز باید آزاد شود که نیروهای بسیج و رزمندگان بلافاصله این کار را انجام دادند.

خطیب موقت گرگان در خطبه اول با اشاره به این که یکی از وظایف همه آدم‌ها عبادت خداوند و پروردگار است، گفت: البته عبادت خداوند از سوی مردم سه دسته وسه گروه هستند که دسته اول، برای رسیدن به بهشت و دسته دوم برای ترس از عذاب جهنم عبادت می کنند.
 
حجت الاسلام لیوانی یادآور شد: دسته سوم نیز برای جلب رضای خدا و حضرت حق به درگاه خداوند عبادت و بندگی می کنند و جلب رضای الهی بالاترین و بزرگ‌ترین سرمایه هر انسانی است./950/پ202/س
ارسال نظرات