۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۱۷۰۲۱
آیت الله نوری همدانی در دیدار حزب النهضه تونس:

هیچ گاه مردم تونس را تنها نخواهیم گذاشت

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با توصیه مردم تونس به ایستادگی و هوشیاری مردم تونس در برابر توطئه های استکبار جهانی، تاکید کرد: ما در کنار مردم تونس و اسلام گرایان ایستاده ایم و از آنها حمایت می کنیم.
آيت الله حسين نوري همداني آيت الله حسين نوري همداني آيت الله حسين نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، عصر پنج شنبه در دیدار عضو برجسته حزب النهضه تونس و فرستاده ویژه راشد الغنوشی، با ابراز خرسندی از قیام های مردم منطقه، از تونس به عنوان پیشگام این تحولات یاد کرد.

وی با بیان اینکه تونس گوی سبقت را در این تحولات از کشورهای دیگر ربود و مردم این کشور پیشتاز و پیشگام موج بیداری اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: سلام ما را به مردم تونس برسانید و از قول ما به مردم این کشور تبریک بگویید.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ما معتقدیم این حرکت ها و تحولات نشأت گرفته از فطرت انسان ها است، اما مدت ها تحت سلطه استکبار کوبیده شده اند، ولی در حال حاضر فطرت مردم شکوفا و با هم متحد شده اند و برای قیام در برابر تحقیرها و استبداد و استکبار یکدل شده اند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: مسلمانان بر اساس آموزه های اسلام باید آزاد و دارای استقلال باشند و تحت سلطه استکبار و استعمار قرار نگیرند.

حضرت آیت الله نوری همدانی از انقلاب اسلامی به عنوان سرچشمه این تحولات یاد کرد و ابراز داشت: ایران اسلامی شهدای بسیاری را در این راه تقدیم کرده است و در جنگ تحمیلی تمام استکبار با تمام وجود پشت سر صدام ایستادند و از هر نوع حمایتی به وی دریغ نکردند اما در نتیجه استقامت و بصیرت مردم، جمهوری اسلامی ایران بر همه مشکلات فائق آمد و به فضل خدا ما امروز نظامی قوی داریم.

وی خطاب به عضو حزب النهضه تونس با بیان اینکه سلام ما را به راشد الغنوشی برسانید و بگویید باید مقاوم و هوشیار باشند، ابراز داشت: دشمن همیشه در کمین است و می خواهد از جریانات به نفع خود بهره برداری و بر این تحولات موج سواری کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: مردم منطقه با هوشیاری و ایستادگی، استکبار و استبداد را قلع و قمع و زمینه را برای ظهور امام عصر فراهم خواهند کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم در قانون اساسی ما این است که دولت ایران بعد از انقلاب هرگز سلطه پذیر نخواهد شد. جمهوری اسلامی ایران سلطه گر نیست اما به هیچ وجه سلطه را هم نمی پذیرد.

این مرجع تقلید خطاب به فرستاده ویژه حزب النهضه تونس گفت: ما در کنار شما هستیم، شما برادران ما هستید و هیچ گاه شما را تنها نخواهیم گذاشت و قلب ما در کنار شما خواهد بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن فرصتی مناسب به کشور تونس سفر کند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات