۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۱۶۸۴۵

تاکید آیت الله شبستری بر گسترش رشته های تخصصی در حوزه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز خواستار راه اندازی رشته های تخصصی در دیگر مدارس علمیه استان شد و گفت: امروز برای پاسخگویی به شبهات و القائات دشمنان نیازمند آشنایی تخصصی طلاب به علوم و معارف دینی هستیم.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم عمامه گذاری بیش از پنجاه طلبه حوزه علمیه تبریز اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز بیش از هر زمان به وجود روحانیت فاضل و متقی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه توطئه های دشمنان تمامی ندارد، خاطر‌نشان کرد: در 32 سال گذشته، استکبار جهانی و دشمنان اسلام از هیچ راهی نتوانسته اند نظام اسلامی را تضعیف کنند، از این رو امروز از راه جنگ نرم برای تزلزل در اعتقادات دینی جوانان وارد شده اند.

وی با بیان این‌که 273 شبکه مشغول تبلیغ فرق، عرفان های کاذب و ادیان جعلی هستند، گفت: آمریکا بودجه کلانی برای تبلیغات قوم گرایی و انحرافات سیاسی تصویب کرده، که در این میان ترویج مواد مخدر و قرص های روان گردان، گسترش و توزیع فیلم های مستهجن در دیگر برنامه های دشمنان قرار دارد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که تبلیغات و تلاش‌های گسترده و سوء دشمنان نتیجه بخش نخواهد بود، ادامه داد: در چنین شرایطی نه تنها تلاش استکبار جهانی جواب نداده، بلکه دولت های وابسته منطقه یکی پس از دیگری در حال سقوط هستند، افزون بر این که جنبش وال استریت بنیان نظام سرمایه داری غرب را به خطر انداخته است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که دشمنان با مشاهده عدم کارایی تهدید و تحریم، رو به تهاجم فرهنگی و استحاله اعتقادات دینی آورده اند، ادامه داد: روحانیت همواره در مقابله با تهاجم فرهنگی پیشقدم بوده و امروز نیز رسالت خطیری در این حوزه بر عهده دارد، این امر محقق نخواهد شد مگر با مجاهدت علمی و آشنایی با شبهه افکنی دشمنان اسلام که هر روز بیش از گذشته گسترش می یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار راه اندازی رشته های تخصصی در دیگر مدارس علمیه استان شد و اظهار داشت: امروز برای پاسخگویی به شبهات و القائات دشمنان نیازمند آشنایی تخصصی طلاب به علوم و معارف دینی هستیم، از این رو بایستی رشته های تخصصی با سرعت در مدارس علوم دینی گسترش یابد.

آیت الله شبستری با تاکید بر آشنایی طلاب با علوم روز گفت: ارتقای سطح سواد، بدون تهذیب نفس مفید به حال اسلام و جامعه نخواهد بود، طلاب بایستی از مشغولیت در اموری که خلاف زی طلبگی و شئون روحانیت است، اجتناب بکنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم بیش از پنجاه طلبه حوزه علمیه تبریز ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./935/پ203/س
ارسال نظرات