۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۱۶۷۷۶
شیخ نبیل قاووق با اعتراض به تصمیم اخیر اتحادیه عرب:

تکیه بر آمریکا بزرگ ترین حماقت است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اعلام اینکه مهره های آمریکا در جهان عرب به هجوم غرب علیه سوریه پیوسته اند از رویکرد دوگانه اتحادیه عرب انتقاد کرد.
شيخ نبيل قاووق
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسم بزرگداشتی در منطقه عین قانا در جنوب لبنان با ابراز اینکه مهره های آمریکا در لبنان و جهان عرب که در تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه مقاومت در سال 2006 نقش داشتند، اکنون به پروژه ستیزه جویانه آمریکا علیه سوریه پیوسته اند، تحریک رسانه ای و حمایت های مالی و تسلیحاتی با هدف تضعیف سوریه، موجب خشنودی و اطمینان خاطر دشمن صهیونیستی دانست و گفت: تکیه به آمریکا بزرگ ترین حماقت است.

وی تکیه کردن به آمریکا را بزرگ ترین اشتباه و فراخواندن نیروهای خارجی را خیانتی در حق میهن و امت دانست و با اظهار اینکه بیگانگان به دنبال چیزی جز آنکه می گویند هستند، تاکید کرد: سرانجام هرگونه تحریک رسانه ای و حمایت مالی و تسلیحاتی برای تضعیف سوریه، شکست و ناکامی است؛ چراکه سوریه، لیبی نیست و نمی توان آنچه در لیبی رخ داد را در اینجا تکرار کرد.

شیخ نبیل قاووق با انتقاد از اقدام اخیر اتحادیه عرب علیه سوریه، گفت: چرا اتحادیه عرب در خصوص رخدادهای بحرین اقدامی نکرد، آیا بحرینی ها از اعراب نیستند و شایستگی رسیدگی و دموکراسی را ندارند؟ چگونه بود که در بحرین، نیروهای عربی با مداخله جویی به سرکوب ملت و عزم و اراده آنها پرداختند. اتحادیه عرب به هنگام تجاوزگری صهیونیستی در سال 2006 کجا بود؟ چرا خبری از این اتحادیه به هنگام تجاوزگری دشمن صهیونیستی علیه غزه نبود؟ و چرا نشنیدیم که اعراب نشستی فوری تشکیل دهند و روابط اقتصادی و سیاسی خود را با تل اویو قطع کنند؟

وی با ابراز اینکه این مسایل نشانگر آن است که دغدغه اصلی اعراب یاری رسانی به ملت های عربی نیست، افزود: حقیقت آن است که آمریکا، مهره های بی اراده و مزدورانی در جهان عرب دارد که به هجوم علیه سوریه پیوسته اند و خواهان دخالت جویی نظامی نیروهای خارجی هستند و می خواهند آنچه در لیبی رخ داد را در سوریه تکرار کنند.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، فراخوان دخالت نظامی نیروهای خارجی به سوریه را بهترین نسخه برای به آتش کشاندن سرتاسر منطقه دانست و گفت: آمریکا به دنبال آشوب انگیزی، تفرقه افکنی و فتنه انگیزی در منطقه و تجزیه آن است که در صورت تحقق این امر، تنها حاصل هم پیمانان عربی آمریکا، ناامیدی و سرشکستگی خواهد بود؛ چراکه آمریکا مهره های خود را خواهد فروخت، همانگونه که از بن علی در تونس، مبارک در مصر و یا شاه در ایران حمایت نکرد.

گفتنی است که اتحادیه عرب در نشست روز شنبه خود در قاهره پایتخت مصر در همسویی با سیاست های ستیزه جویانه غرب، تصمیم گرفت مشارکت سوریه در نشست های این اتحادیه را از تاریخ شانزدهم نوامبر به حال تعلیق درآورد و از اعضای این اتحادیه خواست تا سفرای خود را از این کشور خارج کنند. این در حالی است که هزاران سوری با برپایی تظاهرات در حمایت از بشار اسد به تصمیم این اتحادیه اعتراض کردند./981/ب902/گ
ارسال نظرات