۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۱۶۵۸۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

تداوم مبارزه مسلمانان برای تشکیل قدرت بین الملل اسلامی مطالبه رهبری است

خبرگزاری رسا ـ خطیب نمازجمعه خوی با اشاره به پیام ولی امر مسلمین به کنگره حج گفت: تداوم ایستادگی و خسته نشدن در راه مبارزه با استکبار و بهره گیری از درس های حیات بخش بیداری اسلامی برای تشکیل قدرت بین الملل اسلامی توصیه رهبر معظم انقلاب به مسلمانان جهان است.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی، ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه به پیام بلند و جامع ولی امر مسلمین به کنگره حج اشاره و اظهار کرد: تداوم ایستادگی و خسته نشدن در راه مبارزه، هوشیاری در برابر حیله‌های مستکبران بین المللی، بهره‌گیری از درس‌های حیات بخش بیداری اسلامی و تحولات اخیر جهان اسلام از جمله موضوعات بسیار مهم و کلیدی مطرح شده در پیام حج رهبر معظم انقلاب است.

تشکیل قدرت بین الملل اسلامی، توصیه ولی امر مسلمین به کنگره حج

خطیب نمازجمعه خوی تشکیل قدرت بین الملل اسلامی را توصیه رهبر معظم انقلاب به مسلمانان جهان عنوان کرد و افزود: ولی امر مسلمین جهان در پیام جامع خود به کنگره حج از مسلمانان خواست با توجه به گرفتاری های اقتصادی، بیداری جهان اسلام، ناکامی های پی در پی غرب در عراق و افغانستان و همچنین گسترش قیام های مردمی در کشورهای غربی و اروپایی، مسلمانان سراسر جهان از این فرصت برای تشکیل قدرت بین الملل اسلامی بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند.

مدرک گرایی، سوغات غرب برای کشورهای جهان سوم

وی در ادامه با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی اذعان داشت: موضوع کتاب، مطالعه و نویسندگی، جایگاه و نقش کتاب، شخصیت نویسنده، پاداش تألیف کتاب، تشویق بر نویسندگی، تبیین اصول و آداب نویسندگی ازجمله موضوعاتی هستند که در روایات در ابعاد مختلف مورد تأکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام شکوری از این که در جامعه رغبت به مطالعه کتاب کمتر شده اظهار تأسف کرد و گفت: ریشه این بی رغبتی نفوذ فرهنگ غربی است که مدرک‌گرایی را به عنوان سوغات به مراکز آموزش عالی در کشورهای جهان سوّم هدیه دادند.

غدیر، عید خدا و عید آل محمد(ص) است

امام جمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک عید سعید غدیر اظهار داشت: در روایات اهل بیت‌(ع) و احادیث پیامبر اکرم(ص) از عید غدیر با تعابیر بلند و با عظمت از جمله عید الله اکبر، عید آل محمد‌(ص)، روز تکمیل شدن دین اسلام، روز عهد و میثاق و روز ولایت یاد شده است.

وی در ادامه به ولایت امیرمؤمنان(ع) از دیدگاه پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اعظم(ص) می‌فرمایند‌ اگر کسی علی‌(ع) را دوست نداشته باشد بهره‌ای در اسلام نبرده است.

امروز جهان، تشنه عدالت امیرمؤمنان(ع) است

رییس حوزه‌های علمیه خوی با تأکید بر این که امروز جهان تشنه عدالت، ولایت، شجاعت، ایثار، شهادت و ظلم ستیزی امیرمؤمنان (ع) است، خاطر نشان کرد: خدا را شاکریم امروز شاهد بیداری اسلامی و استکبار ستیزی مسلمانان و مظلومان جهان هستیم و این همان درسی است که امیرمؤمنان‌(ع) به بشریّت داد.

وی در ادامه ضرورت حلّ مشکلات و نیازمندی‌های مردم را یادآور شد و خطاب به مسؤولان گفت: امام حسین‌(ع) می‌فرمایند‌ نیاز مردم به شما(مسئولان) از جمله نعمت‌هایی است که خدا به شما ارزانی داشته است.

نایب رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی رفع نیازمندی‌های مردم را بهترین توشه آخرت معرفی کرد و اذعان داشت: پیامبر اکرم‌(ص) فرمودند هرکس به نفع برادرش گام بردارد پاداش جهادکنندگان در راه خدا را دارد.

منشأ فتنه ها هواپرستی و بدعت‌گذاری است

حجت الاسلام شکوری همچنین در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه مردم به رعایت تقوا به خطبه امیر مؤمنان‌(ع) اشاره کرد که آن حضرت می‌فرماید: هیچ بدعتی ایجاد نمی‌شود مگر آن که سنّتی ترک شود.

وی با بیان این که حرمت بدعت از مسلّمات شریعت مقدس اسلام و از ضروریات دین است، اذعان داشت: امیر مؤمنان‌(ع) در زمینه تبعات و آثار سوء بدعت و هوا پرستی می‌فرمایند‌ آغاز پدیدآمدن فتنه‌ها هواپرستی و بدعت گذاری در احکام الهی است یعنی نوآوری‌هایی که با قرآن مخالفت دارند./938/پ201/س
ارسال نظرات