۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۱۱۶۴۲۸
آیت الله کعبی:

گزارش آمریکایی آمانو اعتبار بین المللی آژانس اتمی را به مخاطره انداخت/ پاسخ ایران به هر گونه تهدید کوبنده و مرگبار خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گزارش ارائه شده از سوی دبیرکل آژانس اتمی را یک گزارش آمریکایی توصیف کرد و با بیان اینکه آمانو با این اقدام ثابت کرد اراده ای از خود ندارد، تهدیدات نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را تنها یک جنگ روانی توصیف و تاکید کرد: هرگونه اقدامی علیه ایران با پاسخ قاطع، کوبنده و مرگبار جمهوری اسلامی همراه خواهد بود.
آيت الله عباس کعبي آيت الله عباس کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود که در سالن اجتماعات مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به گزارش آمانو دبیرکل سازمان انرژی اتمی، گزارش وی را یک گزارش آمریکایی توصیف و تصریح کرد: آمانو با این گزارش دیکته شده اشتباه بزرگی را مرتکب شد و با این اقدام اعتبار بین المللی خود را از دست می دهد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه آمانو اراده ای از خود ندارد، اظهار داشت: در این گزارش تکیه وی به مباحثی است که آژانس بارها تاکید کرده بود که هیچ انحرافی در برنامه جمهوری اسلامی ایران مشاهده نشد و آمانو با استناد به گزارش های غیر واقعی آمریکا، اعتبار آژانس جهانی انرژی اتمی را به مخاطره انداخته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تهدیدات آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: اینها با ادبیات تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی شروع و بلافاصله عقب نشینی کردند، این موضوع نشانه سردرگمی و آشفتگی و درماندگی آمریکایی ها و صهیونیست ها در زمینه تصمیم گیری در مورد ایران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پشت سر هم پیروزی های پی درپی کسب می کند و در مقابل، آنها شکست های متعددی را متحمل شده اند، از این رو به هذیان گویی و درماندگی افتاده اند و بعضا از سر ناچاری جمله ای را به زبان می آورند و فورا پس می گیرند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی توان و جرات حمله به جمهوری اسلامی ایران را ندارد، تاکید کرد: اینها سی و دوسال است که می خواهند انقلاب را سرنگون کنند و همه راه ها را تجربه کرده اند، اما حقیقت این است که توانایی چنین کاری را ندارند چرا که از ایمان و عزم ملت ایران، توان بالای دفاعی بازدارنده و استحکام نظام مقدس اسلامی خبر دارند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به پیشرفت های شگرف جمهوری اسلامی ایران در عرصه نظامی و دفاعی، آمریکا و رژیم صهیونیستی را در مقابل ملت ایران عاجز و ناتوان توصیف و اضافه کرد: آمریکا در هر کجا ورود پیدا کرده هر چند ورودشان آسان بوده است اما در بازگشت در باتلاق گرفتار شده اند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه هرگونه اقدام و کوچک ترین تعرض به ایران با پاسخ کوبنده و مرگبار همراه خواهد بود، تاکید کرد: اگر اینها بخواهند کاری بکنند اولین موشک ها تل آویو را نشانه خواهد گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اینها در مقابل حزب الله نتوانستند مقاومت کنند، به طور یقین در مقابل ملت منسجم و با ایمان و اراده ایران نیز نخواهند توانست کاری از پیش ببرند.

وی بیان داشت: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی و سایر کشورهای غربی دچار بحران های داخلی هستند و قادر به ساماندهی اوضاع خود نیستند و تنها کاری که می توانند انجام دهند این است که نظاره گر سقوط تدریجی خود باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت ایران به همراه رهبری، همچون کوه در مقابل استکبار ایستاده اند، اضافه کرد: هیچ یک از کارشناسان نظامی و مشاوران آنها نیز چنین دیدگاهی را پیشنهاد نمی کنند و البته ملت ایران ثابت کرده اند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران از استحکام داخلی و تاثیرگذاری بین المللی برخوردار است و امروز زمانی نیست که اینها بتوانند جمهوری اسلامی ایران را تهدید کنند و جار و جنجال های آنها نیز تنها یک جنگ روانی است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه امروز آمریکا منفور ملت های جهان شده است، تصریح کرد: آمریکایی ها به رغم هزینه، تلاش و سرمایه گذاری فراوان تمام رشته های خود را پنبه شده می بینند و حکام دست نشانده اینها یکی پس از دیگری سقوط می کنند و اسلام گرایان سر کار می آیند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات