۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۱۶۳۲۸
با حضور حجت الاسلام دهنوی؛

آسیب های روابط دختر و پسر بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ آسیب های روابط دختر و پسر با حضور حجت الاسلام دهنوی، کارشناس مسائل خانواده و ازدواج بررسی شد.
حجت الاسلام  حسين دهنوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام حسین دهنوی، کارشناس مسائل خانواده و ازدواج، روز گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور اهواز ضمن بررسی آسیب های روابط دختر و پسر قبل از ازدواج تصریح کرد: گفتگو و ارتباط بین دختر و پسر در صورتی جایز است که نگاه طرفین به قصد ریبه نباشد و این بدین معنا است که نگاه به هم با هدف لذت و شهوت نباشد.

کارشناس مسائل خانواده در ادامه بیان داشت: مکان صحبت خانم و آقا نباید جایی باشد که امکان تردد افراد دیگری وجود نداشته باشد؛ چرا که اکثر علما ماندن زن و مرد را در این مکان حرام دانسته اند.

حجت الاسلام دهنوی با بیان این که ثابت شده که اثر گذاری زن بر مرد به مراتب بیشتر از اثر گذازی مرد بر زن است اظهار داشت: در قرآن وسیره معصومین آمده که خانم ها هنگام صحبت با نامحرم همواره خضوع در گفتار را رعایت کنند و اگر در این بین مطلبی خنده آور بیان شود خنده ای غیر متعارف از خود بروز ندهند.

کارشناس مسائل خانواده در ادامه سخنان خود تأکید کرد: علم ثابت کرده است که حضور دختر و پسر در کنارهم سبب ترشح هورمون هایی در بدن انسان می شود که به ایجاد حالتی بین خواب و بیداری در فرد می انجامد.

حجت الاسلام دهنوی عدم تعهد به ازدواج در طول دوران دوستی دختر و پسر را از دلایل مهم دلزدگی برخی از دختران نسبت به امر ازدواج دانست و ابراز داشت: سوء ظن و بدبینی، اظهارعلاقه دروغین و عدم توجه کامل به عیب های طرفین از مهمترین دلایل عدم تعهد دختر و پسر نسبت به هم در امر ازدواج است که در نهایت سبب دلزدگی برخی از دختران نسبت به امر ازدواج می شود.

وی با اشاره به عوامل مهم طلاق در جامعه تصریح کرد: وجود اختلافات اعتقادی، فرهنگی، مذهبی و اقتصادی در بین دختر و پسر که معمولأ در زمان رابطه دوستانه نادیده گرفته می شوند از دلایل مهم طلاق در بین زوجین به حساب می آید.

کارشناس مسائل خانواده به تفاوت مسائل زناشویی در کشور ایران با جهان غرب اشاره کرد و افزود: در اروپا طلاق به عنوان تغییر سبک زندگی مطرح است در حالی که در کشور ایران طلاق را نوعی شکست در زندگی قلمداد می کنند.

حجت الاسلام دهنوی با اشاره آفت های ازدواج اینترنتی که در جامعه کنونی مشاهده می شود، اذعان داشت: اطلاعاتی که در زمان رابطه دوستی دختر و پسر در اینترنت داده می شود اکثرأ غلط و نادرست است که متأسفانه پس از ازدواج این موارد پدیدار می شود و سبب بروز اختلافات عمده ای بین زوجین می شود./9464/پ202/ص
ارسال نظرات