۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۱۱۶۱۴۱
فرمانداری های استان خوزستان؛

شکوه و قدرت مردم در راهپیمایی 13 آبان استکبار را به خاک مذلت کشاند

خبرگزاری رسا ـ فرمانداری های استان خوزستان، تصریح کردند: شکوه و قدرت مردم در راهپیمایی 13 آبان استکبار را به خاک مذلت کشاند.
راهپيمايي
عبدالله حسینی، فرماندار خرمشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن سالروز 13 آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: سیزدهم آبان 58، یادآور حماسه دانشجویانی است که برای رسوایی شیطان بزرگ، به سفارت این کشور هجوم برده، با گروگان‌گیری عوامل فتنه‌انگیز لانه جاسوسی، حمایت خود را از انقلاب و امام اعلام داشتند.

وی افزود: در این روز بزرگ، دانشجویان انقلابی، پیوند خود را با امام محکم‌تر کرده و به جهانیان، به ویژه دشمنان ثابت کردند که با نیروی ایمان و توکل به خدا می‌توان به استکبار جهانی غلبه کرد و او را به زانو درآورد.

فرماندار خرمشهر، با تبریک این روز بزرگ به همه دانش آموزان و دانشجویان، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، حیثیت جهانی آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی رژیم شاه، زیر سؤال رفت؛ از این رو تحرکات دامنه‌داری را بر ضد جمهوری اسلامی آغاز کرد.

وی اضافه کرد: در این راستا واکنش‌های آمریکا به شکل‌های گوناگون مانند استقرار ناوگان دریایی در تنگه هرمز؛ موضع‌گیری تند درباره مجازات عناصر فاسد حکومت شاه؛ حمایت از عوامل حکومت شاه که اموال و دارایی‌های بانک‌های کشور را غارت کرده، به آمریکا و اروپا گریخته بودند، ایجاد پایگاه خبری برای مطرح کردن فعالیت‌های ضدانقلاب در سطح بین‌المللی؛ سکوت توأم با رضایت در مقابل ترور شخصیت‌های اول کشور و بی‌توجهی به اعتراض‌های جمهوری اسلامی ایران، بروز کرد.

حسینی ادامه داد: امام خمینی (ره) همواره با سخنان ارزشمند خود، راه درست رویارویی با دشمنان را به مردم نشان داده و آنان را برای مبارزه آماده می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با ادامه دخالت‌های آمریکا در امور داخلی و خارجی و نیز پناه دادن به شاه و خانواده‌اش، امام راحل(ره) در راستای دفع توطئه‌های شیطان بزرگ در سخنرانی‌های خویش درباره اعمال ضداسلامی آمریکا خطاب بسیار تندی را ایراد کرده و پس مردم به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان را پایمردی علیه آمریکا فراخواند.

فرماندار خرمشهر، در پایان سخنان خود، اظهار داشت: مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار خرمشهر چون سال‌های گذشته در راهپیمایی 13 آبادان شرکت خواهند کرد؛ چرا که حضور در این روز بزرگ به‌ معنای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و نظام است.

مراسم یوم‌‌الله 13 آبان با شکوه و عظمت خاصی برگزار ‌شود

منوچهر حیاتی، فرماندار ماهشهر، با اشاره به اهمیت روز 13 آبان، تصریح کرد: این روز مصادف با سالروز تبعید بنیان‌گذار جمهوری اسلامی امام(ره)، روز دانش‌آموز، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و همچنین سالروز لانه جاسوسی امریکا است؛ از این رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار ماهشهر تصریح کرد: با توجه به جنبش بزرگ و گسترده وال استریت می‌طلبد مراسم یوم‌‌الله 13 آبان با شکوه و عظمت خاصی برگزار ‌شود.

حیاتی با اشاره به اهداف اصلی بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان گفت: توسعه و گسترش استکبارستیزی، تبیین خط مشی امام(ره) و مقام معظم رهبری در سیاست خارجی و داخلی، ایجاد بصیرت و آگاهی افزایش مشارکت و همبستگی در دفاع از آرمان‌های اسلامی از مهم‌ترین این اهداف به شمار می‌رود.

این مقام مسؤول، با اشاره به دیگر اهداف بزرگداشت این روز، گفت: تبیین نقش دانشجویان، دانش‌آموزان، روحانیون، تثبیت انقلاب اسلامی و همچنین تبیین نقش ایثار و شهادت در پیروزی انقلاب اسلامی از اهداف بزرگداشت این روز ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید دانش‌آموزان آگاه و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعال و فراموش ناشدنی ایفا کردند.

فرماندار ماهشهر با اشاره به اینکه 13 آبان از جمله روزهای پرفروغی است که در تاریخ ایران زمین، همواره برجسته و سربلند می‌ماند افزود: در این روز بزرگ، فرزندان ایثارگر و فداکار این مرز و بوم به جهانیان نشان دادند که با توکل به قدرت ایمان می‌توان در برابر هر طاغوتی ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: در این روز ثابت شد که با تکیه بر قدرت ایمان و اراده می‌توان استعمار را به خاک مذلت کشاند.

حیاتی، در پایان سخنان خود، خواستار حضور جدی و گسترده آحاد مردم و مسئولان در مراسم راهپیمایی روز 13 آبان شد.

بسیج نماد از خودگذشتگی و ایثار است

رضا رضایی فاضل، فرماندار اندیمشک، با بیان این که بسیج نماد از خودگذشتگی و ایثار است، اظهار داشت: با ترویج تفکر مقدس بسیجی در جامعه دشمن روز به روز سردرگم تر شده و هیچ گاه به خواسته اش نخواهد رسید.

وی تصریح کرد: دانشجویان در آن دوران با روح انقلابی و تعصب دینی به سفارت آمریکا حمله کرده و آن لانه جاسوسی را با ایثار و فدا کردن جان خود آن را تسخیر کردند که با این رویداد حضور فیزیکی آمریکا در ایران به پایان رسید.

این مقام مسؤول، گفت: دانش آموزان بسیجی سرمایه های آینده این مرز و بوم بوده و دانش آموزانی در حقیقت موفق تر هستند که بصیرت داشته و برای علم اندوزی از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

فرماندار اندیمشک، در پایان سخنان خود، 13 آبان را نماد ظلم ستیزی و استکبارستیزی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: این روز بزرگ نماد هوشیاری دانشجویان آگاه در همه اعصار بوده و در این برهه از زمان شعار ویژه مرگ بر آمریکا باید بیش از پیش این راهپیمایی یوم الله 13 آبان متبلور ‌شود.

13 آبان جوان‌ترین حادثه انقلاب است

بهرام ایلخاص‌زاده، فرماندار آبادان، با اشاره به فرا رسدن ایان الله سیزده آبان، ارزشمند اظهار داشت: امروز بیداری اسلامی و جنبش‌های ضد سرمایه‌داری در جهان نتیجه آگاهی و مقاومت ملت ایران به تأسی از فرامین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

وی افزود: فرا رسیدن 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که یادآور رخداد بزرگ 13 آبان، سال 1343، سالروز تبعید امام خمینی (ره) در 13 آبان سال 57، روز شهادت دانش‌آموزان به دست رژیم منحوس پهلوی و 13 آبان سال 58، روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) که یادآور حماسه‌های زیادی استغ از این رو باید با شکوه خاصی گرامی داشته شوند.

فرماندار آبادان، ایستادگی و مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی و صدور انقلاب اسلامی به کشورهای اسلامی، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را از علل توجه بیش از بیش به برگزاری باشکوه راهپیمایی 13 آبان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بیداری مردم در نقاط مختلف جهان و به ویژه در اروپا و آمریکا علیه نظام‌های سرمایه‌داری می‌طلبد تا با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع راهپیمایی 13 آبان سال جاری دشمن‌شکن‌تر برگزار شود.

ایلخاص‌زاده، در ادامه گفت: قیام یک‌هزار و 400 شهر در 82 کشور و در پنج قاره جهان علیه نظام سرمایه‌داری، تبعیض و بی‌عدالتی، ناشی از الگوگیری از نظام جمهوری اسلامی است که برگزاری باشکوه‌تر راهپیمایی روز 13 آبان بر اهمیت این موضوع می‌افزاید.

وی با اشاره به حساسیت انتخابات مجلس شورای اسلامی با آغاز تبلیغات دشمنان جمهوری اسلامی نسبت به نظام یادآور شد: باید توطئه‌های دشمنان با برگزاری راهپیمایی در روزهای 13 آبان، 9 دی و 22 بهمن خنثی شود.

این مقام مسؤول، اظهار داشت: مردم همیشه در صحنه و انقلابی شهرستان آبادان باید با حضور گسترده خود در راهپیمایی 13 آبان ضمن محکوم کردن اقدامات ددمنشانه رژیم اشغالگر و امریکا با آرمان‌های نظام و انقلاب تجدید بیعتی دوباره کنند.

وی با اشاره به اینکه این راهپیمایی همزمان با سراسر کشور ساعت 10 صبح در مسیر مصلای این شهرستان برگزار می‌شود، افزود: دشمنان نظام اسلامی حساسیت ویژه‌ای نسبت به راهپیمایی 13 آبان ملت ایران داشته و دارند و هرچه توجه جهانیان نسبت به این راهپیمایی بیشتر شود، حساسیت مردم برای حضور پررنگ و گسترده در این راهپیمایی بیش از گذشته افزایش خواهد یافت.

ایلخاص‌زاده با بیان اینکه امسال نیز مردم فهم ایران اسلامی همانند سال‌های گذشته حضور حداکثری خود را به نمایش خواهند گذاشت، یادآور شد: مردم با مشارکت در راهپیمایی 13 آبان امسال یکبار دیگر بر عزم راسخ خود برای مبارزه با استکبار جهانی تأکید خواهند کرد.

وی 13 آبان را نماد مبارزه با استکبار جهانی دانست و افزود: یوم‌الله 13 آبان یک حادثه مهم و تاریخی در نظام اسلامی به شمار می‌رود.

فرماندار آبادان در پایان سخنان خود، با بیان اینکه 13 آبان جوان‌ترین حادثه انقلاب است، اظهار داشت: حضور مقتدرانه ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان در شرایط فعلی سیاسی جهان و منطقه، توطئه‌های دشمنان را در ابعاد مختلف نقش بر آب خواهد کرد.

ماهیت آمریکا در 13 آبان نمایان شد

منوچهر حیاتی، فرماندار ماهشهر، به‌ مناسبت گرامیداشت سالروز 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار، اظهار داشت: 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران همواره روز تقابل حق و باطل بوده است.

فرماندار ماهشهر با اشاره به اینکه در این روز به یکباره حیات سیاسی مملو از خباثت آمریکا و عملکرد سازمان جهنمی سیا در ایران خاتمه داده شد، تصریح کرد: مزدورانی که پس از پیروزی انقلاب به طورر دائم به فتنه‌انگیزی و ماجراجویی علیه نهضت اسلامی ایران مشغول بودند به گروگان گرفته شده و لانه پر از فساد و جاسوسی آنان که به اشتباه سفارت لقب گرفته بود،‌ تعطیل شد.

وی اضافه کرد: اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران و گروگانگیری جاسوسان دیپلمات نمای کاخ سفید، تنها یک حادثه سیاسی در حد تعطیل شدن سفارتخانه یک کشور در کشور دیگر نبود بلکه آغاز تحول عمیقی بود که در خاورمیانه و در سطح جهان در راستای عریان ساختن ماهیت پنهان شده زمامداران واشنگتن و گردانندگان سیاست خارجی آمریکا به وقوع پیوسته بود..

حیاتی با بیان اینکه امام در طول هجرت 14 ساله خود به روشنگری افکار عمومی ایران و جهان نسبت به ماهیت حکومت شاه پرداخته و زمینه انقلاب مردمی و سقوط رژیم پهلوی را فراهم ساخت افزود: به همین دلیل نقطه شروع دوره هجرت یعنی 13 آبان 1343 و همچنین نقطه پایان آن یعنی 12 بهمن 1357 به عنوان یوم‌الله شناخته شده است.

وی اضافه کرد: به‌ همین منظور در 13 آبان در سر تا سر جهان فریاد برائت علیه استکبار جهانی سر داده می‌شود.

فرماندار ماهشهر، خاطرنشان کرد: آیین 13 آبان امسال با اهداف عمده‌ای شامل آگاهی از وضعیت منطقه و بیداری اسلامی که برگرفته از حرکت‌های ماندگار در روند انقلاب است، برگزار می‌شود.

وی به اقدامات دشمنان قبل از انقلاب اشاره و بیان داشت: کودتای 28 مرداد، قانون ننگین کاپیتولاسیون، غارت و چپاول ملت ایران توسط استکبار، استبداد و سرکوب مخالفان، انقلابیون و به شهادت رساندن آنها و تشکیل سازمان‌های مخوف ساواک، تحرکات و مداخلات غیرقانونی آمریکا در ایران از جمله بخشی از جنایات استکبار جهانی قبل از انقلاب است.

حیاتی، در پایان سخنان خود، اظهار داشت: مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار ماهشهر همچون سال‌های گذشته بلکه پربارتر در راهپیمایی 13 آبان امسال شرکت خواهند کرد.

13 آبان تشریح مفاسد آمریکاست

بهروز فرج‌الهی، فرماندار هندیجان، با اشاره به فرا رسیدن یوم الله 13 آبان، اظهار داشت: سیزدهم آبان سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران است، تبعید امام خمینی به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان 1358، سه رویداد متفاوت بودند ولی هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا کردند.

وی افزود: هویت هر سه رخداد، مبارزه با استکبار و عوامل آن است و به همین دلیل این روز «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده شده است.

فرماندار هندیجان خاطرنشان کرد: در 13 آبان سال 1343 امام خمینی توسط مأموران حکومت شاه بازداشت و پس از انتقال از قم به تهران، به ترکیه تبعید شدند.

وی با بیان اینکه این تبعید در پی اعتراض امام به سیاست‌های حکومت پهلوی و از جمله تصویب لایحه کاپیتولاسیون به وقوع پیوست، تصریح کرد: امام 9 روز پیش از تبعید، در مراسمی که به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) در منزلشان برگزار شد، با ایراد نطقی جنایات و مفاسد کاپیتولاسیون را تشریح کرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از تبعید امام خمینی با وجود فضای خفقان، موجی از اعتراض‌ها به صورت تظاهرات در بازار تهران، تعطیلی طولانی دروس حوزه‌‌ها و ارسال طومارها و نامه‌ها به سازمان‌های بین‌المللی و مراجع تقلید جلوه‌گر شد.

فرماندار هندیجان، با اشاره به اینکه حجت الاسلام مصطفی خمینی نیز در روز تبعید امام بازداشت و زندانی شد، افزود: دوران تبعید امام به ترکیه بسیار سخت و شکننده بود و امام حتی از پوشیدن لباس روحانیت منع شده بودند.

فرج‌الهی با بیان اینکه در سیزدهم آبان 1357 و در روزهای اوج‌گیری انقلاب اسلامی ده‌ها نفر از دانش‌آموزان که برای انجام تظاهرات در محوطه دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، هدف تیراندازی مأموران حکومت قرار گرفته و به شهادت رسیدند، گفت: به دلیل بسته بودن درهای دانشگاه هیچ‌یک از دانش‌آموزان نتوانستند از برابر آتش گلوله‌‌های مأموران بگریزند و این امر تلفات آنان را افزایش داده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: ابعاد حادثه دانشگاه به حدی بود که وقتی در برنامه اخبار شبانگاهی گزارش تیراندازی مستقیم سربازان به روی دانش‌آموزان در دانشگاه از شبکه سراسری تلویزیون پخش شد، وزیر علوم بلافاصله استعفا داد و فردای آن روز کابینه شریف امامی نیز سقوط کرد، پس از آن روز 13 آبان «روز دانش‌آموز» نامیده شد.
فرماندار هندیجان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مهر بطلانی بر سیاست‌های استکبارانه آن کشید، عنوان کرد: در سیزدهم آبان 58 نیز ساختمان سفارت امریکا در تهران توسط جمعی از دانشجویان معترض تصرف و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا زمان تسخیر سفارت آمریکا در تهران، دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در سفارتخانه‌ از هیچ تلاشی در راستای مقابله با نظام نوبنیاد جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکردند.

وی ادامه داد: تماس با سرکردگان گروه‌های ضد انقلاب، ارتباط حمایتی با شبکه‌های کودتا و براندازی در داخل کشور و تأمین مالی گروهک‌های تروریستی که در غرب و جنوب ایران به انفجار در لوله‌های نفتی و یا ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در مناطق کردنشین مشغول بودند، از عملکردهای مأموران سیاسی فعال در ساختمان سفارت آمریکا بود.

فرماندار هندیجان، در پایان، خواستار حضور فعال شهروندان متعهد و ولایتمدار هندیجانی در راهپیمایی 13 آبان امسال شد

گرامیداشت 13 آبان انقلاب را بیمه می‌کند

فرهاد باذلی‌محبوب، فرماندار بهبهان، به‌مناسبت سالروز گرامیداشت 13 آبادانی و راهپیمایی این روز ارزشمند، اظهار داشت: روز دانش‌آموز یادآور سه رویداد مهم تبعید امام (ره)، شهادت دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است.

وی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را رخداد مهم 13 آبان عنوان کرد و افزود: به پاس رشادت‌های تاریخ انقلاب اسلامی باید 13 آبان را گرامی بداریم.

فرماندار بهبهان، اذعان داشت: همه شرایط برای حضور باشکوه همه اقشار در این روز فراهم شده است.

وی 13 آبان را متعلق به همه دانست و از مدیران شهرستان خواست تا با زنده نگه داشتن خاطره‌های این روز در ذهن جوانان، زمینه‌ رشد آنها را فراهم کنند.

باذلی‌محبوب با بیان اینکه گرامیداشت 13 آبان پیوندی عمیق بین نسل‌های پس از انقلاب است، تصریح کرد: آشنایی نسل امروز با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب آنها را در مقابل تهدیدهای دشمن بیمه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سیزده آبان از خاطره انگیزترین روزهاى انقلاب شکوهمند اسلامى است، گفت: شاید تاریخ معاصر ما روزى بدین اهمیت و بزرگى کمتر به یاد داشته باشید.

باذلی‌محبوب خاطرنشان کرد: امام راحل از روز 13 آبان به عنوان انقلاب دوم یاد کرد؛ از این رو نباید اجازه دهیم از اهمیت و ماندگاری این روز کاسته شود.

وی با بیان اینکه در چنین روزى دانش‌آموزان انقلابى توانستند گوهر دانش و آموزندگى را در آیینه حماسه و دلیرى بتابانند و غبار خودباختگى را از سیماى مدرسه بروبند، گفت: آنها راه از مدرسه تا خیابان را چنان پیمودند که رزمندگان بى‌باک جبهه‌ها را در مى‌نوردند و در برابر آهنگ‌هاى آتش‌بار ستم چنان صف‌آرایى کردند که کوه‌ها بر فراز دشت‌هاى تفتیده کویرى آشیانه فساد؛ بدین ترتیب لانه جاسوسان را سیزدهم آبان از هم گسیخت.

فرماندار بهبهان اشاره کرد: سیزدهم آبان شاهد وداع امت با امام خود براى سالیانى چند بود، آن روز را سیزدهم آبان به ‌خوبى در یاد دارد.

وی با اشاره به اینکه در 13 آبان ‌ماه سال 58 رژیم ستمشاهی بسیاری از جوانان و نوجوانان این مرز بوم را که برای اعلام برائت از ظلم ستمشاهی به خیابان‌ها آمده بودند را به گلوله بست و شهید کرد، عنوان کرد: در این روز مهم‌ترین مرکز فتنه آمریکا به دست دانشجویان خط امام تسخیر شد.

باذلی‌محبوب افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در این روز خود ضربه دیگری بود بر پیکره استکبار که صاحب‌نظران سیاسی آن زمان، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را انقلابی دوم برای مردم ایران دانستند.

فرماندار بهبهان در پایان سخنان خود، اظهار داشت: مردم دلاور و همیشه در صحنه بهبهان بار دیگر برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، نظام و انقلاب پرشورتر از سال‌های پیش در مراسم راهپیمایی این روز بزرگ شرکت خواهند کرد./9465/ت302/ص
ارسال نظرات