۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۱۵۷۸۱
امام جمعه قم:

قرائت قرآن راهی برای رسیدن به مفاهیم آن است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) جلسات قرآنی و قرائت را راهی برای رسیدن به معارف الهی دانست و خاطرنشان کرد: اگر جاذبه قرائت‌ها و برنامه‌های قرآنی که جنبه مقدمی دارد بر اصل موضوع که همان درک مفاهیم و عمل به آنها است برتری پیدا کند خلاف خواست خدا و ائمه اطهار(ع) است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم شب گذشته در مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد به اهمیت درک مفاهیم قرآنی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های تدارک دیده شده توسط معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه گامی مؤثر در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، جلسات قرآنی و قرائت را راهی برای رسیدن به معارف الهی دانست و خاطرنشان کرد: اگر جاذبه قرائت‌ها و برنامه‌های قرآنی که جنبه مقدمی دارد بر اصل موضوع که همان درک مفاهیم و عمل به آنها است برتری پیدا کند خلاف خواست خدا و ائمه اطهار(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، خدمات ارائه شده توسط جمهوری اسلامی را موجب رشد و شکوفایی قرآن خواند و ابراز کرد: به برکت انقلاب اسلامی ضعف‌های گذشته در مورد قرآن جبران شد و با توجه ویژه مسؤولان به این امر، جوانان فراوانی به فعالیت‌های قرآنی مسغول شدند.

وی به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه اگر انسان فهم صحیحی از قرآن نداشته باشد به گمراهی کشیده می‌شود اشاره کرد و گفت: کسانی که به دنبال معارف قرآنی می‌روند برای ریزش باران الهی باید ظرف وجودی خود را پاک کنند زیرا دل بیمار نمی‌تواند پذیرای معارف الهی باشد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قم در این باره پیشگام است و با تاسیس معاونت تهذیب، در کنار رشد علمی و آموزشی طلاب، در صدد تقویت اخلاق اسلامی و آموزه‌های دینی بر‌آمده که خوشبختانه در این امر سربلند بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی به آیه‌‌ای از قرآن اشاره کرد که می‌فرماید؛ کسانی که دل‌هایشان آلوده است نه تنها بهره‌ای از قرآن نمی‌برند بلکه با خواندن آن بر پلیدی آنها نیز افزوده خواهد شد و در ادامه افزود: اگر قرآن خوب تلاوت شود اما در دل‌ها اثر نگذارد در دنیا و قیامت مورد مؤاخذه خداوند قرار خواهیم گرفت.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، نقش امت‌ها را در همه زمان‌ها مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: با قدردانی مردم از خون شهدا و امام خمینی(ره) رهبری همچون آیت‌الله خامنه‌ای نصیب این ملت شد که حاصل شکر نعمت ملت ما است، اما بعد از پیامبر اکرم(ص) چون مردم شکرگزاری نعمت رسالت را به جا نیاوردند، خداوند آنها را از نعمت حکومت اهل بیت(ع) محروم کرد./927/پ203 /ع

ارسال نظرات