۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۱۵۵۷۰

خاطره ای از دوران طلبگی آیت الله موسوی جزایری در نجف اشرف

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری در جمع طلاب و استادان حوزه علمیه اهواز به بیان خاطرات طلبگی خود در نجف اشرف پرداخت.
نشست خبري آيت الله موسوي جزايري با اصحاب رسانه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در دیدار طلاب و اساتید حوزه علمیه خاتم الأنبیاء(ص) اهواز که پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر صورت گرفت، اظهار داشت: همواره مساجدی که حوزه های علمیه دارند فعال، پویا و پربارتر هستند.

آیت الله موسوی جزایری در جمع صمیمی طلاب جوان حوزه علمیه خاتم الأنبیاء اهواز به بیان خاطراتی از زمان طلبگی خود در حوزه علمیه نجف اشرف پرداخت و گفت: روزی از حوزه علمیه به سمت خانه خود می رفتم، هیچ پولی نداشتم، حتی قدرت خرید نان را هم نداشتم، با خود گفتم که از خانه مقداری پول در حد خرید دو تک نان با خود می برم، اما در منزل نیز پولی نبود.

وی ادامه داد: به خدا توکل کردم و و با خود می گفتم که نانوایی محله، آدم مؤمنی است و برای چند روزی به ما دو تک نان قرضی می دهد، و به سمت نانوایی حرکت کردم، در صف نانوایی ایستادیم، ولی هنوز مردد بودم که نان قرضی بگیرم یا خیر، در این حال، شخصی که عبای خود را بر سر خود گذاشته بود به من نزدیک شد.

آیت الله موسوی جزایری اضافه کرد: آن چنان این مرد به من نزدیک شد که گویی می خواهد با من حرفی بزند، او را شناختم این آقا همان خادم حوزه علمیه آخوند خراسانی است که بنده در آن درس می خواندم بود، ایشان با یک ظرافت خاصی و به صورت مخفی به من نزدیکتر شد و به پولی را به من داد که تا چند روز می توانستم با آن زندگی ام را بگذرانم.

استاد درس خارج اصول و فقه حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: تا الان حکمت آن قضیه دوران طلبگی را نمی دانم، اما به این یقین دارم که در این مکان مقدس و در مقاطع مخصوصی انسان متوجه الطاف خدواند می شوند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در کلانشهر اهواز با وجود توسعه و گسترش حوزه های علمیه در مناطق مختلف شهر، شاهد شکست دیوارهای انحصار حوزه علمیه در یک مکان معین هستیم.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر رشد حوزه های علمیه و گسترش آنها در مناطق مختلف شهر اهواز عنوان داشت: توسعه مدارس علمیه یک نعمت بزرگی است که مناطق اهواز از آن بهره مند هستند.

یادآور می شود، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و رییس شورای عالی حوزه علمیه استان مدت 5 سال در حوزه علمیه نجف اشرف به طلبگی مشغول بود.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام جرجر، مدیر حوزه علمیه خاتم الأنبیاء(ص) اهواز، فعالیت های مختلف این مدرسه علمیه تازه تأسیس را بیان کرد./9463/پ202/ص
ارسال نظرات